לנדא: "המינוי בטבע נראה נכון מאוד, רק ימים יגידו מי האיש"

המשקיע האקטיביסט בטבע מגיב למינוי קאר שולץ למנכ"ל החברה: "כמה עלתה המניה? 20%. ובכן - הנה איש ששווה עליית ערך של 3 מיליארד דולר"

בני לנדא / צילום: איל יצהר
בני לנדא / צילום: איל יצהר

בני לנדא, יזם ואיש עסקים בתחום הדפוס והטכנולוגיה ומשקיע אקטיביסט בטבע, בירך על המינוי של קאר שולץ למנכ"ל טבע. "על הנייר שולץ נראה כמינוי מאוד מתאים, אדם עם הרקע הנכון (קריירה ארוכה בחברת נובו נורדיסק, חברה אינובטיבית מדנמרק בהעוסקת בתחום הסוכרת וכן שנתיים בראשות חברת לונדבק, המתמקדת, כמו הפעילות האינובטיבי של טבע, בתחום המחלות הנוירולוגיות - ג.ו.) ועם הניסיון הנכון בסוג הפעולות שטבע צמאה וזקוקה להן (שולץ הוביל לאחרונה רה-ארגון ופיטורין בלונדבק). עם זאת, אני לא מכיר את האיש, ורק ימים יגידו מי הוא ואיך הוא".

- לאור מינויו של מנכ"ל עם ניסיון בתחום הפארמה, האם עדיין יש צורך להחליף את הדירקטוריון?

"חלק מהדירקטוריון כבר הוחלף וצריך להמשיך בתהליך. עדיין צריך לנער ולרענן את הבורד הזה".

- באנשים מתחום הגנריקה, התחום בו קאר שולץ יחסית פחות בקיא?

"לא, יש בהנהלה מספיק בכירים מן התחום הגנרי. בעיני טבע חייבת להיגמל מהתלות בגנריקה ולהתרכז עוד יותר בתרופות מקור - וזה האיש הנכון לכך, והחברה יכולה לעשות את זה. יש לה את האנשים הנכונים, יש את המוצרים הנכונים בצנרת וצריך רק לקבל את ההחלטה שבזה מתמקדים".

- היית קונה טבע היום?

"הייתי קונה טבע אתמול! כמה עלתה המניה? 20%. ובכן - הנה איש ששווה עליית ערך של 3 מיליארד דולר. אני לא מאמין שאדם אחד מפצה על אבדן ערך בחברה. הוא חיוני, אבל לא מספיק, וההר עדיין תלול מאוד. הוא נכנס לחברה שברוך השם היא מאותגרת".