נעילה חיובית בוול סטריט; אפל ירדה לאחר אירוע ההשקה

הוריקן "אירמה" נחלש אך הותיר נזקים כבדים בפלורידה ■ אפל ציינה 10 שנים להצגת האייפון בהשקת הדגם החדש - "אייפון X" ■ מניית טבע המשיכה לטפס

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שבורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית.

 

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה, לאחר התנגדות סינית ורוסית, על שורת סנקציות חדשה ומרוככת נגד צפון קוריאה, בתגובה לניסויי הטילים שערכה הדיקטטורה המסוגרת בתקופה האחרונה. הסנקציות לא כוללות הטלת אמברגו נפט או הקפאת נכסי מדינה, אך כן מכילות איסורים על ייבוא גז טבעי ומוצרי טקסטיל. כן כוללות הסנקציות איסור על חידוש רישיונות עבודה לעובדים צפון קוריאניים.

בינתיים, בארה"ב, הוריקן "אירמה" נחלש בשעה שפגעה בעוצמה בפלורידה, אך זרעה הרס רב, גרמה להרוגים והנזקים מוערכים במאות מיליארדי דולרים. עדיין, נראה כי הנזק פחות מ"הגרוע מכל", לו ציפו הרשויות והתושבים במדינת פלורידה. השיקום, על פי הערכות, של שני ההוריקנים האחרונים "הארווי" ו"אירמה", עשוי לקחת שבועות, חודשים וייתכן אף שנים, וייגרע מעל 1% מהתוצר הגולמי האמריקאי.

טבע  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש בחדות על רקע מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ"ל החברה. טבע דיווחה אמש כי חתמה על הסכם סופי במסגרתו תרכוש חברת CooperSurgical הפרטית את המוצר PARAGARD (אמצעי מניעה תוך-רחמי), מוצר הכלול בעסק בריאות האישה של החברה, עבור 1.1 מיליארד דולר במזומן.

עיני המשקיעים נשואות לאירוע שבו חשפה היום אפל  את האייפון החדש שלה, הצפוי להיקרא "אייפון X", כמו גם את השעון החכם דור 3. לדברי אנליסטים, "המיקוד היום יהיה במניות הטכנולוגיה, על רקע החשיפה של האייפון החדש, שיכלול תכונות כמו זיהו פנים, וכן קווי עיצוב חדשים ושיפור של רבות מהתכונות הקיימות".

[הצטרפו לסיקור השוטף: מנכ"ל אפל, טים קוק, מציג את קו המוצרים החדש של החברה]

גם טסלה  עמדה במוקד, על רקע דיווח בבלומברג שלפיו רשויות החקירה הפדרליות ימליצו ככל הנראה להכריז על תכונת הנהג האוטומטי של יצרנית המכוניות החשמליות כגורם שתרם לתאונת דרכים קטלנית במאי 2016. המנייה קרובה למחיר השיא שלה, כ-383 דולר.