מנורה מצטרפת לחיפושי הנפט של תדמור: ישקיעו עד 150 מ' ד'

שותפות החיפושים נאוויטס פטרוליום תנפיק 25% מיחידות ההשתתפות שלה בבורסת תל-אביב, ומקבלת אופציה להגדלת חלקה בתגלית גדולה

חיפושי נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו / צילום: מצגת נאוויטס פטרוליום
חיפושי נפט וגז טבעי במפרץ מקסיקו / צילום: מצגת נאוויטס פטרוליום

נאוויטס פטרוליום, שותפות החיפושים שנמצאת בשליטת גדעון תדמור (שהוביל בעבר את עסקי החיפושים המשגשגים של קבוצת דלק), תבצע בקרוב הנפקה של 25% מיחידות ההשתתפות שלה בתל-אביב, תמורת לפחות 53 מיליון שקל (15 מיליון דולר) - מחיר שמשקף לשותפות שווי כולל מינימלי של כ-213 מיליון שקל לפני הכסף. המכרז המוסדי, המיועד למשקיעים מסווגים, צפוי לצאת לפועל ביום חמישי הקרוב.

במקביל דיווחה נאוויטס כי קבוצת הביטוח מנורה מבטחים  צפויה לחבור אליה בעסקאות בתחום החיפושים של גז ונפט. בין שותפות החיפושים לבין קבוצת הביטוח נחתם הסכם הבנות, שלפיו תצטרף מנורה מבטחים co-Invest להשקעות בתחום החיפושים, לצד נאוויטס, בהיקף משותף של עד 150 מיליון דולר.

הצדדים חתמו אתמול (ב') על הסכם שלפיו "השותפות תציג בפני מנורה כל עסקת נפט שהשותפות בוחנת באופן מתקדם אפשרות להתקשר בה", באופן ש"למנורה תינתן הזכות להצטרף להשקעה בעסקה הרלוונטית". בתשקיף צוין כי "נכון למועד התשקיף, טרם נחתם הסכם מסגרת כאמור, ובכוונת הצדדים לפעול לחתימתו בתוך 90 יום ממועד חתימת מסמך הבנות זה".

מבנה ההחזקות בשותפות נאוויטס
 מבנה ההחזקות בשותפות נאוויטס

הנפקת אקוויטי של 15 מיליון דולר

גורם המעורה בסביבת השותפות הסביר היום (ג') כי "השותפות הזו עם גוף מוסדי מהגדולים במשק חשובה, מאחר וזה מכפיל כוח, שיאפשר כניסה לפרויקטים גדולים שיחזקו משמעותית את הפורטפוליו של נאוויטס". לדבריו, המהלך חשוב בעיקר "לאור ההתעניינות הגוברת בפעילות נאוויטס באזור מפרץ מקסיקו", וזאת גם בצל "הוזלת עלויות הפיתוח בתגליות באזור זה".

קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים נמנית עם קבוצות הביטוח הגדולות במשק הישראלי, והיא מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-157 מיליארד שקל. בבעלותה של מנורה נמצאת קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה, שבה מנוהלים נכסים בהיקף של כ-97 מיליארד שקל - ונוסף על כך, היא מנהלת קופות גמל וקרנות השתלמות בהיקף של כ-23 מיליארד שקל.

נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום החיפושים, הפיתוח וההפקה של נפט וגז טבעי. פעילותה מתמקדת בחיפוש ואיתור פרויקטים בעולם וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו ובביצוע עבודות ראשוניות לעיבוד המידע לגבי רישיונות אלה.

ביולי האחרון השלימה נאוויטס, באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה, גיוס אג"ח בתל-אביב, שבמסגרתו גייסה כ-472 מיליון שקל. בעת המהלכים לגיוס האג"ח, שלא צלח בניסיון הראשון והושלם רק לאחר שהשותפות שיפרה משמעותית את הריבית ואת שטר הנאמנות, כבר הודיעה נאוויטס כי בכוונתה לבצע בהמשך הנפקת אקוויטי בהיקף של 15 מיליון דולר באמצעות יחידות השתתפות, כפי שהיא עושה כעת.

בנאוויטס מציינים כי סכום של 5.2 מיליון דולר מכספי ההנפקה הנוכחית מיועדים להחזר חלק מההלוואה שהעמידה לה קבוצת דלק של יצחק תשובה, שיתרתה עומדת נכון לסוף הרבעון השני על סך כ-24.1 מיליון דולר. במסגרת הסכם ההלוואה ניתנה ערבות אישית של תדמור, מבעלי השליטה בשותפות, בהיקף של כ-6.3 מיליון דולר - שתופחת עתה לכ-3.5 מיליון דולר. סכום נוסף של כ-2.8 מיליון דולר מתוך ההנפקה יופקד בפיקדון בנקאי, שמיועד להחליף ערבות שהועמדה על ידי בעל השליטה בגין מכרז בקנדה.

נאוויטס פטרוליום - שיעורי ההחזקה בשותפות לפני הנפקה לציבור בדילול מלא
 נאוויטס פטרוליום - שיעורי ההחזקה בשותפות לפני הנפקה לציבור בדילול מלא

יתרת הכסף שיגויס כעת, תשמש, בין השאר, לפירעון הלוואות נוספות משני בנקים וכן להשקעה בנכסי הנפט של נאוויטס, שנחשבים לבעלי סיכון נמוך יחסית. השותף הכללי השולט בשותפות מצטרף לגיוס בסכום של 4 מיליון דולר, ולהנפקה נלווה גם מימוש אופציות של משקיעי הסבב הפרטי.

השליטה בנאוויטס פטרוליום (השותף הכללי) מוחזקת על ידי תדמור יחד עם חנן רייכמן (מנכ"ל השותפות), יעקב כץ וחנן וולף. שותפים נוספים בקבוצה הם, בין השאר, אודי רקאנטי, גיל אגמון, אבינעם פינקלמן, ישראל גורן, צבי ברק, דניאל חוסידמן וקרנות ההשתלמות למורים.

בתשקיף החדש צוין, בין השאר, כי גורן, שהשקיע בהון השותפות בנובמבר 2016, עשה זאת בסכום של 2.5 מיליון דולר ובתמורה להקצאת יחידות השתתפות לפי שווי שותפות של 23.4 מיליון דולר לשותפות לפני ההשקעה. עוד ציינה השותפות כי "המשקיעים העמידו לטובת השותפות הלוואות המירות בסך כולל של כ-14 מיליון דולר, שבהתאם לתנאי הסכם ההשקעה, הומרו ויומרו ליחידות השתתפות ערב ההנפקה לציבור".

לשותפות זכויות ב-12 פרויקטים

נכון למועד התשקיף, השותפות היא בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח וחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב, באזור מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה וכן ביבשה שבמדינת לואיזיאנה. כמו כן, לשותפות רישיון אקספלורציה בים, באזור מזרח ניופאונדלנד בקנדה.

בנאוויטס מציינים כי פוטנציאל העתודות והמשאבים בפרויקטים של השותפות הוא בהיקף של כ-645 מיליון חביות נפט. אחד מנכסיה המרכזיים והמשמעותיים של נאוויטס הוא זכויות בתגלית הנפט בקסקין שבמפרץ מקסיקו, בהיקף של כ-486 מיליון חביות ברות הפקה - שפיתוחו יצא לדרך, ושצפוי להציף לחברה ערך רב. כספי הנפקת האג"ח שבוצעה ביולי, מיועדים לפיתוח תגלית זו.

בימים האחרונים קיבלה השותפות אופציה להגדיל את חלקה בפרויקט בקסקין מ-5% שבבעלותה כיום ל-7.5%, לפי אותם התנאים, באמצעות התחייבות להביא כסף לפיתוח לפי חלקה היחסי של השותפות. ככל הידוע, בנאוויטס מעוניינים בהגדלת ההחזקה.

לפי שעה, ובאופן טבעי, פעילותה של נאוויטס הפסדית, והיא זקוקה לגיוסי הון כדי לעמוד בהתחייבויותיה. נכון לסוף הרבעון השני, היה לנאוויטס פטרוליום גירעון בהון - גירעון צפוי ומתבקש לאור שלב הפעילות שלה, בהיקף של כ-18 מיליון דולר.