פתיחת שוק קרנות הנאמנות: אלטשולר שחם ייצג את בלקרוק

בית ההשקעות ישווק את מוצרי בלקרוק ואת המותג לניהול השקעות פסיבי שלה, iShares, ליועצי ההשקעות בבנקים וללקוחותיהם בישראל

רן שחם, מנכ"ל משותף באלטשולר / צילום: ענבל מרמרי
רן שחם, מנכ"ל משותף באלטשולר / צילום: ענבל מרמרי

זירת הייעוץ לקרנות זרות נפתחת. בתי השקעות ישראליים מרחיבים את מספר המוצרים שהם משווקים ומודיעים על שיתופי פעולה עם מנהל השקעות זר. כך, היום הודיע בית ההשקעות אלטשולר שחם כי חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית ההשקעות בלקרוק, ולפיו בית ההשקעות הישראלי ישווק את מוצרי בלקרוק ואת המותג לניהול השקעות פסיבי שלה, iShares, "באופן בלעדי ליועצי ההשקעות בבנקים וללקוחותיהם בישראל".

מדובר בהסכם נציגות ושיווק מותג קרנות הסל (ETF) של בלקרוק על ידי אלטשולר שחם. ככל הידוע, ההסכם בין הצדדים לא מוגבל בזמן, אבל הוא תלוי בעמידה בעמידה ביעדים. באלטשולר שחם, המנוהל על ידי רן שחם וגילעד אלטשולר, ציינו היום כי "שיתוף הפעולה יאפשר לגוון את תיק ההשקעות של המשקיע הישראלי במוצרים שמאפשרים חשיפה רחבה ואיכותית יותר לשווקים גלובליים ממה שהיה זמין למשקיע הישראלי עד כה". מנהל הפעילות של בלקרוק בישראל הוא אלכס פולק.

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם ב-1990 על ידי קלמן שחם וגילעד אלטשולר, והוא עוסק בניהול כספי ציבור, קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה ותיקים מנוהלים, וגם מחזיק בקרנות גידור. כיום מנהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-80 מיליארד שקל, והוא נמנה עם צמרת בתי ההשקעות והגופים המוסדיים במשק, והוא נהנה ממוניטין טוב.

בלקרוק היא חברת ניהול הכספים הגדולה בעולם, עם נכסים מנוהלים בהיקף אדיר של כ-5.5 טריליון דולר - בין השאר, הודות למעמדה הדומיננטי בהשקעות פסיביות, עוקבות מדדים, כמו קרנות סל.