שיא של 16 שנה: אורבוטק שווה מעל 2 מיליארד דולר

השיא הנוכחי במניה מגיע בין היתר על רקע השקתו המדוברת של אייפון 8 של חברת אפל, שאורבוטק מעורבת בתהליכי הייצור שלו

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

המגמה החיובית הנמשכת במניית אורבוטק  הביאה השבוע את החברה לחצות רף סמלי אך מכובד בשווי השוק שלה - ולהיסחר בשווי של מעל 2 מיליארד דולר בנאסד"ק. מנייתה עלתה כ-52% בשנה האחרונה, למחיר של כ-42.5 דולר. המחיר הנוכחי מהווה שיא של מעל 16 שנה במניה. שיא כל הזמנים - מעל 70 דולר - נרשם באורבוטק בשנת 2000.

אורבוטק מיבנה, המנוהלת על-ידי אשר לוי, מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. השיא הנוכחי מגיע בין היתר על רקע השקתו המדוברת של אייפון 8 של חברת אפל. בעבר אמר לוי בראיון ל"גלובס", כי "הסיכוי שמישהו מחזיק סמארטפון או טאבלט שאורבוטק לא נגעה בייצור, בתכנון או בבדיקה שלו - הוא בערך אפס" - וגם במקרה זה, אורבוטק מעורבת בתהליכי הייצור של הסמארטפון החדש מבית אפל.

ברבעון השני של השנה רשמה אורבוטק הכנסות של 211 מיליון דולר, צמיחה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) צמח ב-88% ל-25 מיליון דולר, והרווח בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (Non-GAAP) הסתכם ב-32.9 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2017 עמדו ההכנסות על כ-398 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP עמד על 55.2 מיליון דולר. המחצית השנייה תהיה חזקה יותר, עם הכנסות של 460-480 מיליון דולר.

לפי נתוני רויטרס, שבעה אנליסטים מסקרים את מניית אורבוטק, וכולם מחזיקים בהמלצות חיוביות - "קנייה" או "תשואת יתר". אחד הגופים הממליצים על המניה הוא בנק הפועלים, והאנליסט שי זיגלמן מהבנק כתב לאחרונה על אורבוטק, כי היא "הזדמנות השקעה אטרקטיבית לאור מנועי הצמיחה בהכנסות ופוטנציאל שיפור הרווחיות".

האנליסט הזכיר את החלטת אפל לרכוש מהמתחרה סמסונג צגי OLED לשימוש באייפון 8, והעריך שהדבר יוביל לאימוץ מוגבר של הטכנולוגיה בקרב יצרניות סמארטפונים. הוא הוסיף, כי הגידול בהשקעות של יצרני צגי ה-OLED "טומן בחובו הזדמנויות רבות עבור אורבוטק, לנוכח הנחיצות הגוברת במערכות הבדיקה לאורך תהליך הייצור".