נעילה שלילית בבורסות אירופה על רקע אירוע הטרור בלונדון

"יש תחושה על עייפות בשווקים מהאיומים והניסויים של צפון קוריאה" ■ פיצוץ ברכבת התחתית בלונדון פצע עשרות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ו') במדדי המניות של בורסות אירופה, לאחר ניסוי נוסף שביצעה צפון קוריאה בטיל בליסטי בין יבשתי שחלף מעל יפן. 

 

כאמור, צפון קוריאה שיגרה הלילה טיל מאזור הבירה פיונגיאנג אל מזרח המדינה, וזה חלף בשמיה של יפן. זאת אחרי הסנקציות האחרונות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים.

הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות הטיל, שנחת לפי טוקיו כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מאוחר יותר היום על מנת לדון בשיגור הטיל .

מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. סוג הטיל טרם ידוע והנשיא מון ג'ה-אין יכנס דיון חירום.

"יש תחושה על עייפות בשווקים מהאיומים והניסויים של צפון קוריאה. זה לא שהפסיקו לשים לב לכך אבל כבר לא מתרגשים מהאיומים שלהם", ציין רוב קרנל, אסטרטג ב- ING , בראיון ל-CNBC.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.  

 

גם הנכסים הנחשבים ל"מקלטים בטוחים" כמו הין היפני והזהב, מגיבים במתינות. הזהב נסחר בעלייה קלה סביב 1,330 דולר לאונקיה.

בארה"ב יתפרסמו היום (15:30) נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, מדד האמפייר סטייט, וב-16:15 נתוני התפוקה התעשייתית. ב-17:00 שעון ישראל יפורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן.