ועדת האיתור תמליץ מחר על מנהל חדש לרשות החברות

בין המועמדים: מירה מינס, יעקב קווינט ומיה ליקורניק

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות החברות הממשלתיות, בראשות מנכ"ל האוצר שי באב"ד, תתכנס מחר וצפויה להמליץ על מחליפו של אורי יוגב מתוך שבעה מועמדים שעלו לשלב הגמר.

השמות הבולטים ברשימת המועמדים הסופית הם מירה מינס, סגניתו של מנהל רשות החברות היוצא יוגב, ויעקב (ינקי) קווינט, היועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל. שם נוסף שהוזכר הוא מיה ליקוורניק, לשעבר שותפה בכירה במשרד מיתר-ליקוורניק-לשם-טל. היא פרשה בסוף 2016 מהמשרד.

יוגב מסיים את תפקידו בסוף החודש בתום כהונה סוערת של ארבע שנים. כ-90 מועמדים החלו את ההתמודדות על התפקיד ומתוכם עברו 18 את מבדקי נציבות שירות המדינה. בשבוע שעבר התכנסה ועדת האיתור לישיבה ראשונה שבה צומצם מספר המועמדים ל-7-8 בלבד. קווינט ומינס הם היחידים בין המועמדים ששמותיהם פורסמו בשלבים הראשונים שנותרו עדיין בהתמודדות.

קווינט זוכה להערכתו של שר האוצר משה כחלון, בין היתר על תרומתו לקידום תוכנית "מחיר למשתכן". מינס, המכהנת בתפקיד סגנית מנהל רשות החברות, ריכזה את הטיפול בקידום נבחרת הדירקטורים, פרויקט הדגל של יוגב. לצד יחסי האמון הקרובים עם יוגב פיתחה מינס קשרי עבודה הדוקים עם הנהלת האוצר, גם בתקופות שבהן שרר נתק מוחלט בין יוגב ללשכת השר, על רקע הודעתו של כחלון כי אין לו אמון ביוגב.

בוועדת האיתור חברים מלבד באב"ד, ד"ר אסנת לוקסנבורג ממשרד הבריאות, המשנה לנגידה נדין בודו-טרכנטנברג וסאמר חג'-יחיא, כנציגי ציבור, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מאיר לוין.

מנהל רשות החברות אחראי על יותר מ-100 חברות המעסיקות כ-50 אלף עובדים, ומחזור העסקים השנתי הכולל שלהן הוא כ-70 מיליארד שקל.