מיכאלי לכחלון: "פרק את ועדת קוצ'יק שהוקמה בחטא"

מיכאלי דורשת לפרק את הוועדה לבחינת סמכויות מנכ"ל האוצר ■ "נראה כי כל עניינה להכניס פוליטיזציה ואנשים פוליטיים לתוך לב השדרה המקצועית של השירות המקצועי, ועצם הקמתה בנסיבות האמורות תורמת לפגיעה באמון הציבור בשירות הציבור"

מירב מיכאלי בוועדה לקידום מעמד האישה / צילום: דנאי מרקס כלף
מירב מיכאלי בוועדה לקידום מעמד האישה / צילום: דנאי מרקס כלף

יו"ר סיעת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, פנתה היום (א') לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפרק את ועדת קוצ'יק לבחינת סמכויות מנכ"ל האוצר. במכתב ששיגרה היום לכחלון כתבה מיכאלי כי "נראה כי ועדת קוצ'יק הוקמה בחטא ונראה כי כל עניינה להכניס פוליטיזציה ואנשים פוליטיים לתוך לב השדרה המקצועית של השירות המקצועי, ועצם הקמתה בנסיבות האמורות תורמת לפגיעה באמון הציבור בשירות הציבורי".

כחלון היה זה שמינה ביוני האחרון את ועדת קוצ'יק על-מנת לבחון מחדש את חלוקת הסמכויות בין מנכ"ל האוצר לראשי האגפים ויחידות הסמך במשרד. המהלך נולד כיוזמה של מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, שמבקש להחליש את כוחו של אגף התקציבים במשרד. באב"ד מתלונן לעתים קרובות על-כך שאינו יכול לנהל את המשרד משום שאין לו סמכות לכפות את דעתו המקצועית על ראשי האגפים. כפי שנחשף ב"גלובס" הוועדה שוקלת להמליץ כי מנכ"ל האוצר ישלוט בגוף שיכריע במחלוקות בין הבכירים במשרד.

במכתבה לכחלון מציינת מיכאלי כי מבקר המדינה יוסף שפירא כבר התריע כי נסיבות הקמת הוועדה מעוררות חשש מפני פגיעה באי-תלות הדרג המקצועי באוצר ופוליטיזציה. " משרד האוצר הוא כנראה המשרד היעיל והאפקטיבי ביותר בממשלה" כותבת מיכאלי  "יש אף הגורסים כי הוא יעיל מדי. כמאמר הפתגם האמריקאי, אם זה לא שבור, אל תתקן את זה. אני קוראת לך לפרק את הועדה, למנות לאלתר ראש אגף תקציבים קבוע ולפעול לשמירה על השירות הציבורי ולא להחלשתו".