לוזון ותדהר מכרו לעזריאלי קרקע בפ"ת ב-91 מיליון שקל

לוזון ותדהר רכשו את הקרקע ב-2015 תמורת כ-60 מיליון שקל בלבד ■ בכוונת עזריאלי להקים במקום בניין משרדים בשטח של כ-53 אלף מ"ר

הקרקע בפתח תקוה / צילום: איל יצהר
הקרקע בפתח תקוה / צילום: איל יצהר

קבוצת עזריאלי  ממשיכה לפעול להגדלת היקף שטחי המשרדים שבבעלותה. החברה דיווחה היום (ב') כי רכשה קרקע של 19 דונם בחלקו המזרחי של אזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה, סמוך לפרויקט משרדים שכבר נמצא בבעלותה. היקף העסקה, שצפויה להיות מושלמת בתוך כחודשיים, עומד על 91 מיליון שקל בתוספת מע"מ. נוסף על כך צפויה החברה לשלם מס רכישה בסך של כ-5.5 מיליון שקל.

הקרקע, שנרכשה מחברה שנמצאת בבעלות משותפת של איש הנדל"ן עמוס לוזון (בעלי קבוצת לוזון קבוצה  הבורסאית) וחברת הבנייה תדהר, כוללת זכויות לבנייה של כ-53 אלף מ"ר וכן מרתפי חניה. בכוונת עזריאלי לנצל את כל זכויות הבנייה, כלומר להקים בניין משרדים בשטח של כ-53 אלף מ"ר, שיצטרף לבניין המשרדים הסמוך שבבעלותה, בשטח של כ-20 אלף מ"ר.

את הקרקע רכשו לוזון ותדהר בסוף יוני 2015 מידי חברת ישראלום של מתיו ברונפמן ושולם פישר, תמורת כ-55 מיליון שקל בלבד, כך שהמכירה לעזריאלי מניבה למוכרים רווח של כ-35 מיליון שקל - תשואה של יותר מ-50% על ההשקעה.

תדהר, שותפתו של לוזון לסיבוב על הקרקע בפ"ת, היא חברה פרטית הנמצאת בבעלות גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן. היא נוסדה ב-1993 ועוסקת בייזום, תכנון ובנייה, התחדשות עירונית ועבודות גמר. נוסף על כך, היא מחזיקה בנכסים מניבים בארץ ובחו"ל.

בדומה לחברות אחרות הפועלות בתחום הנדל"ן המניב, נהנתה עזריאלי ברבעון השני השנה משיערוכי נכסים בהיקף גדול, ש"סידרו" לה רווח נקי מרשים של 614 מיליון שקל. הפעם עמדו במוקד השיערוכים שטחי המשרדים שלה בפרויקט שרונה, הממוקם מול מגדלי עזריאלי, ובמגדלי עזריאלי עצמם, שבמרכז תל-אביב. אלה היו אחראיים יחד על כ-455 מיליון שקל, מסכום כולל של כ-530 מיליון שקל שהציגה עזריאלי בסעיף השיערוכים שלה, ולעיקר היתרה אחראית פעילות הדיור המוגן של הקבוצה. בסיכום מחצית השנה הצטברו רווחי עזריאלי ל-882 מיליון שקל, לעומת 919 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

פעילות המשרדים צמחה קלות ברבעון

עזריאלי סיכמה רבעון שני חיובי גם בפעילות השוטפת, ופעילות הייזום הנרחבת שהיא מבצעת באה לידי ביטוי בהכנסה התפעולית הנקייה (NOI) הרבעונית של פעילות הקניונים, שטיפסה ב-7% ל-207 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת פתיחת קניון ראשונים בראשל"צ ברבעון הראשון של השנה, וכן מרכישת נכס ברעננה בשנה שעברה.

פתיחת קניון ראשונים סייעה לעזריאלי להציג עלייה של קרוב ל-6% בפדיונות הקניונים ברבעון, ובנטרולו היא מציגה עלייה של 1.6% בפדיונות הקניונים לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי הנקי מפעילות המשרדים גדל ברבעון האחרון ב-3%, ועמד על 95 מיליון שקל.

עזריאלי מחזיקה כיום בישראל ב-17 קניונים וב-13 בנייני משרדים (בשטח של 539 אלף מ"ר המושכרים לכ-580 שוכרים שונים), בשני בתי דיור מוגן וכן בשבעה בנייני משרדים בארה"ב, ובסך-הכול בשטחי השכרה בהיקף של 1.12 מיליון מ"ר.

החברה, שהונפקה ב-2010, היא כיום השישית בגודלה בתל-אביב, ונסחרת בשווי המתקרב ל-25 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה עלתה ב-27% בשנה האחרונה.