טראמפ לנתניהו: מאמין בסיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים

נתניהו לטראמפ: "אני מצפה לדון איתך בנושא הסכם הגרעין הנוראי עם איראן וגם בשאלה איך עוצרים את התחזקות איראן באזור, במיוחד בסוריה"

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו הערב במלון פאלאס בניו-יורק, שם עורך טראמפ מפגשים עם מנהיגי העולם ערב לפני כינוס העצרת הכללית של האו"ם. מחר בבוקר (ג׳) יהיה טראמפ הנואם השני בעצרת, סביב השעה 16:00 שעון ישראל. ראש הממשלה נתניהו יחתום את מושב הבוקר של העצרת בנאום מדיני שישודר סביב השעה 20:00 בישראל.

הערב העניקו טראמפ ונתניהו הצהרות קצרות בשידור חי לכלי התקשורת. הנשיא טראמפ פתח ואמר שהוא מאמין בסיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים. "אני הייתי רוצה לראות את זה קורה. הרבה אנשים אומרים שאין לכך סיכוי אבל אני מאמין ביכולות של נתניהו ואני יודע שגם הפלסטינים רוצים לראות את השלום. וגם ממשל טראמפ רוצה בכך" אמר הנשיא.

נתניהו השיב לטראמפ "אני מצפה לדון איתך בנושא הסכם הגרעין הנוראי עם איראן וגם בשאלה איך עוצרים את התחזקות איראן באזור, במיוחד בסוריה. אנחנו גם נדבר על השלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל למדינות האיזור".

נתניהו הודה לנשיא טראמפ על מחויבותו לישראל. "העמדה של ארה"ב בהנהגתך היא חזקה, בהירה ומחויבת. אני מודה לך בשם העם הישראלי".

נתניהו מקווה להוביל למהלך ובו תוספת להסכם המעצמות (ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה) מול איראן. תוספת כאמור עשויה לכלול הארכת מועדי האיסורים על איראן, קביעות נחרצות בנוגע לזרועות הטרור ששולחת איראן ואיסור על מחקר ופיתוח במתקנים נוספים לאלה המצויים בהסכם. יחד עם זאת, נדמה שהסיכוי לכך נמוך, שכן פתיחת ההסכם (או חיבור מסמך תוספת) תיתפס על ידי האיראנים כהפרה ועשויה להוביל לביטול ההסכם המקורי כולו.