בהתאם לתחזיות: הפד הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי

ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב פרסמה את החלטתה - שיעור הריבית נותר ללא שינוי ■ יחל את הפחתת המאזן באוקטובר ■ נעילה מעורבת בתום יום המסחר בוול סטריט

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת היום (ד') לאחר הודעת הפד שלא להעלות את הריבית בארה"ב, על רקע נעילה מעורבת במסחר בבורסות אירופה. המסחר באסיה נסגר בעליות שערים.

 

בהתאם לתחזיות המוקדמות, הותיר הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב על כנה. שיעורי הריבית לא היו צפויים להשתנות בפגישה הנוכחית, אולם קיים סיכוי של למעלה מ-50% כי בפגישת הפד במהלך חודש דצמבר תוכרז העלאת ריבית.

החוזים העתידיים תימחרו סיכוי של כ-99% להותרת הריבית בטווח שבין 1%-1.25%. 

הבנק המרכזי האמריקאי נמצא כיום בנקודה, בה נאלץ להחליט מתי להפסיק את המדיניות המרחיבה - שאמנם מדברת על העלאת ריבית אך "הפצצה" האמיתית נמצאת בצמצום המאזן האימתני, בגובה של 4.5 טריליון דולר, והיום סיפק את התשובה - מהחודש הבא.

נזכיר כי בתחילת החודש סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטנלי פישר, ששימש בעבר בתפקיד נגיד בנק ישראל, הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר לאחר 3 שנים בבנק המרכזי של ארה"ב. פישר נימק את החלטתו ב"סיבות אישיות".

כהונתו הייתה אמורה להסתיים ביוני 2018, ועל פי ההערכות פישר היה אמור להתמנות לתפקיד יו"ר הפד אך לאחרונה הועלתה אפשרות שלאור המהפך שמתכנן הנשיא דונלד טראמפ במנהיגות הכלכלית האמריקאית לא ימונה פישר לתפקיד. ילן עצמה אמורה לעזוב את תפקידה בפברואר 2018. 

עוד בגזרת המאקרו: ב-17:00 פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש אוגוסט. הצפי היה לדיווח על 5.46 מיליון עסקאות (בחישוב שנתי), והנתון הסופי עמד על 5.35 מיליון עסקאות. ב-17:30 פורסם נתון מלאי הנפט הגולמי בארה"ב לשבוע שעבר, שצפוי היה לרשום עלייה של 2.8 מיליון חביות לאחר עלייה חדה יותר (5.9 מיליון חביות) שנרשמה בשבוע שלפניו, אולם רשם עלייה חדה הרבה יותר: 4.6 מיליון חביות.

אמש פורסמו הדוחות הרבעוניים של אדובי סיסטמס  ו-פדקס . לפני פתיחת המסחר, פורסמו דוחות ג'נרל מילס . ענקית המזון צפויה הייתה לרשום רווח של 77 סנט למניה, לעומת רווח של 78 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה, אולם פספסו את התחזית במעט.

מניית אפל  ירדה בלמעלה מ-2%.

גם מניות פייסבוק  ואינטל  ריכזו עניין.