מניות הפיננסים משכו את וול סטריט לשיאים

עליות בסיום המסחר באירופה ■ מחר: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ■ מניות הפיננסים שברו שיאים ■ תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלו ל-2.24% ■ טבע עלתה בכ-1%

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בניו-יורק הסתיים היום (ג') במגמה חיובית, בהמשך לעליות אמש והמגמה החיובית באירופה.

 

ישיבת הפדרל ריזרב הדו-יומית נפתחה היום, ומחר תפורסם החלטת הריבית. ההערכות הן כי בפגישתם הקרובה לא תצא הודעה על העלאת הריבית, וכרגע משקפים החוזים העתידיים סיכויים של קצת מעל 50% להעלאת ריבית בפגישה שתיערך בחודש דצמבר. הסיפור בפגישת ועידת השוק הפתוח בארה"ב הוא לאו דווקא הריבית אלא התכנית לצמצום המאזן העצום של הפד (כ-4.5 טריליון דולר). הפחתת המאזן תאפשר לפד להתחיל להעלות ריבית ולמעשה לפעול בפעולת מלקחיים לצמצום מוניטרי.

על פי ההערכות, בכירי הבנק המרכזי הפדרלי ידונו במדיניות צמצום המאזן ובלוחות הזמנים לביצוע ההפחתה כך שבשנתיים הקרובות ירד המאזן לרמה של כ-2.5 טריליון דולר, נתון שעלולה להיות לו שפעה לא מבוטלת על המסחר בשווקים הפיננסים.

"הסנטימנט החיובי בשווקים נמשך בינתיים. הצהרות הפדרל ריזרב מחר עשויות להוריד משקיעים אל הגדר, אולם בינתיים האופטימיות רצה בשווקים", ציינו ב-Hantec Markets.

בגזרת המאקרו, פורסמו נתוני התחלות הבנייה ורישיונות הבנייה לחודש אוגוסט. התחלות הבנייה עלו ל-1.18 מיליון בחישוב שנתי לעומת התחזיות שצפו 1.17 מיליון בחישוב שנתי ולעומת 1.16 מיליון בחודש יולי. רישיונות הבנייה עלו ל-1.3 מיליון לעומת צפי לירידה לרמה של 1.22 מיליון בחודש החולף (חישוב שנתי), וקריאה של 1.23 מיליון רישיונות ביולי.

טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה אתמול, בצל הידיעות על כך שהחקירה נגד חבות הפארמה (וביניהן טבע) מתרחבת בכל הנוגע לדרכי השיווק של משככי כאבים.

בנוסף, החברה דיווחה אתמול על השלמת מכירת תיק בריאות האישה שלה בכ-1.4 מיליארד דולר כך שעם המכירה הקודמת שביצעה בשבוע שעבר של המפעל והזכויות על פיתוח של החברה בתחום אמצעי המניעה לנשים, הגיעה טבע למימוש של 2.5 מיליארד דולר בשבועיים. מוקדם יותר הודיעה החברה על תיקונים שביצעה בהסכמי המימון מול הבנקים, תיקונים שכוללים ריווח אמות המידה הפיננסיות בתמורה לעלייה בריבית ובעמלות.

מניות הפיננסים המשיכו לשבור שיאים מאחר וקונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית הריאלית תמשיך לעלות, מה שייטיב עם המערכת הבנקאית. הובילו את המגמה בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .

בגזרת הדוחות הכספיים, אדובי סיסטמס , פדקס  ובד באת' אנד ביונד  צפויות לפרסם תוצאות כספיות לאחר נעילת המסחר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]