אורי יהודאי שוקל מחדש את הצעת הרכש למניות אנזימוטק

במכתב להנהלת אנזימוטק מבקש מנכ"ל פרוטרום "לא לעשות צעדים נוספים שעלולים לפגוע בחברה" ■ רומז כי שוויה הנוכחי (לאחר עלייה של כ-70% מאז החלה פרוטרום במהלך ההשתלטות) אינו משקף את שוויה האמיתי

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, הנמצאת בעיצומו של מהלך השתלטות על חברת אנזימוטק הפועלת בתחום הרכיבים התזונתיים ותוספי התזונה, שלח אתמול מכתב להנהלת אנזימוטק, ובו הוא מבקש ממנה "לא לעשות צעדים נוספים שעלולים לפגוע בערכה של החברה ובסיכוי להשלמת העסקה, לטובת בעלי המניות שלה".

במכתבו רומז יהודאי, כי ייתכן ששווי השוק הנוכחי של אנזימוטק, העומד על 260 מיליון דולר (לאחר עלייה של כ-70% מאז החלה פרוטרום  במהלך ההשתלטות) אינו משקף את שוויה האמיתי, וכי כלל אין זה בטוח שפרוטרום תגיש הצעת רכש למניות החברה במחירן הנוכחי (11.5 דולר למניה), כפי שהודיעה לאחרונה.

יהודאי מתייחס למהלך של אנזימוטק בסוף אוגוסט לרכישת חמישה מוצרים בתחום התזונה מחברת Union Springs Healthcare, בסכום של 3.6 מיליון דולר, בתוספת 200 אלף אופציות לרכישת מניות אנזימוטק . הוא מציין, כי "העסקה הזאת והנכונות להנפיק עוד מניות אנזימוטק מבליטים את החולשה בתחום המו"פ של החברה, חולשה שלא היינו מודעים אליה קודם לכן, ושמשפיעה לשלילה על הנכונות של פרוטרום להשלים את רכישת אנזימוטק".

יהודאי ממשיך בנימה מפויסת יותר, ואומר כי "כחלק מתהליך הערכת המצב והאופציות שעומדות בפנינו, אנו מוכנים להיפגש ולדון עם הנהלת אנזימוטק ודירקטוריון החברה על עסקי החברה והכיוון האסטרטגי שלה".

בהתאם לתוצאות הדיונים והתפתחויות נוספות, אומר יהודאי, "פרוטרום תחליט על המשך דרכה בנוגע לאנזימוטק, אם לפרסם הצעת רכש מלאה במחיר שפורסם או במחיר אחר, בהתאם להערכה מחודשת של ערך אנזימוטק, או לא להשלים את המהלך בכלל.

"למרות שאנחנו מאמינים שלעסקה שתנבע כתוצאה משיתוף פעולה בין הצדדים ובגיבוי דירקטוריון אנזימוטק יש הסיכוי הגבוה ביותר למקסם את הערך עבור בעלי המניות, אנו בטוחים שתבינו שלפרוטרום יש הזכות לפעול בהתאם לשיקול דעתה כדי למקסם את ערך ההשקעה שלנו באנזימוטק".

לפני כחודש הודיעה פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם והטעמים לתעשיית המזון והמשקאות העולמית, כי רכשה מידי קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון (Paulson), שהחזיקה עד אז 18.4% ממניות אנזימוטק, מחצית מההחזקה שלה (9.2% מההון), בכ-24 מיליון דולר, מחיר של 11.5 דולר למניה.

בעקבות המהלך הגיעה פרוטרום להחזקה של כ-19.1% מההון של אנזימוטק, בהשקעה של כ-42 מיליון דולר (מחיר ממוצע של 9.61 דולרים למניה). במקביל הודיעה פרוטרום כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש מלאה ליתרת המניות של אנזימוטק, במחיר של 11.5 דולר למניה, ושבמחיר זה ימכור לה פולסון את יתרת מניותיו.

הנהלת אנזימוטק, בהובלת המנכ"ל ארז ישראלי, פרסמה בתגובה כמה ימים לאחר מכן מכתב למשקיעיה, שבו ביקשה מהם להימנע מלקבל החלטה בשלב זה האם להיענות להצעת הרכש. במקביל פרסמה מכתב ליהודאי, ובו הגדירה את ההצעה "אופורטוניסטית". באנזימוטק ציינו כי יהודאי סירב להיפגש עם הנהלת החברה, וקבלו על ריאיון "מעליב" שנתן ל"גלובס", ובו טען כי "ללא שינוי משמעותי החברה לא תתאושש", וכי יש כוונה להחליף את הדירקטוריון אם הצעת הרכש תתקבל.

"הראיון שנערך עמך ב'גלובס' היה לא מדויק ומעליב ללא כל הצדקה. עם זאת, אנחנו מסכימים עם הצהרתך כי החברה היא בעלת פוטנציאל גדול, שאותו אנחנו ממצים באסטרטגיה החדשה שלנו. אנחנו זמינים לדון איתך בעתיד", כתבו באנזימוטק.