בתום ארוחות החג: מפת הפקקים המלאה

ראש השנה מגיע - ואיתו הפקקים המסורתיים ■ זו מפת הפקקים במהלך החג, יחד עם כל העדכונים מאגף התנועה

בתום ארוחות ערב ראש השנה, מורגשים הערב (ד') פקקים במרכז הארץ ובצפונה.

בצפון - בכביש 85 למזרח ממג'דל כרום ועד כרמיאל, בכביש 79 למזרח מצומת המוביל ועד משהד, בכביש 77 למזרח מטורעאן ועד צומת גולני, בכביש 6 לצפון מבאקה ועד עין תות, בכביש 65 למזרח מצומת עירון ועד צומת אום אל-פחם.

במרכז - בכביש 2 לצפון מנתניה ועד מחלף אולגה, בכביש 4 לצפון מהדסים ועד צומת חפר, בכביש 6 לצפון ממחלף אייל ועד ניצני עוז, בכביש 3 לצפון מנחשון ועד לטרון, בכביש 1 למזרח ממחלף ענבה ועד שער הגיא.

המשטרה תגברה את הכוחות בירושלים וברחבי הארץ על מנת לשמור על השקט, על אף שאין התרעות ממוקדות על כוונה לבצע פיגועים. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ארציים ומתנדבים, יוצבו ברחבי ירושלים, במקומות ציבוריים, בעיר העתיקה וסביב בתי כנסת.

האבטחה ב"עוטף ירושלים" הוגברה אף היא, בדגש על צירים המשמשים את המתפללים שמגיעים במהלך החג לכותל המערבי. היום נאסרה כניסת כלי רכב פרטיים לעיר העתיקה דרך שער יפו, למעט עבור התושבים המקומיים. החשש העיקרי, לפי המשטרה, הוא מפני התלקחות נוספת של מהומות סביב הר הבית. זאת, על אף שבמשטרה מדווחים על ירידה משמעותית בשנה האחרונה בכמות הפיגועים, ניסיונות הפיגועים והתקריות האלימות בעיר.

החל מהלילה הטיל צה"ל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ונסגרו המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע בחצות, בלילה שבין שבת ראשון, בהתאם להערכת המצב. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.