ליברמן: "איראן מאיימת על העולם החופשי"

שר הביטחון הגיב לניסוי שיגור הטיל הבליסטי החדש ואמר כי טהרן ממשיכה להתגרות בארה"ב ולבחון את ישראל ■ "הוכחה נוספת לשאיפות האיראניות להפוך למעצמה עולמית ולאיים לא רק על מדינות המזרח התיכון; אסור שיהיה להם נשק גרעיני"

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

בישראל מגיבים לשיגור הטיל האיראני החדש ומתריעים: שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) לניסוי שביצעה איראן בטיל הבליסטי "חורמשאר" ואמר: "דמיינו מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני. לשם היא חותרת. אסור לתת לזה לקרות".

שר הביטחון הבהיר כי "הטיל הבליסטי ששוגר היום על ידי איראן הוא לא רק התגרות והתרסה כלפי ארצות-הברית ובעלות בריתה בהן ישראל - וניסיון לבחון אותן - אלא גם הוכחה נוספת לשאיפות האיראניות להפוך למעצמה עולמית ולאיים לא רק על מדינות המזרח התיכון, אלא על כל מדינות העולם החופשי".

הבוקר, יממה לאחר שחשף את הטיל הבליסטי החדש במצעד צבאי מפואר, הכריז הממשל בטהרן על ניסוי מוצלח בטיל. לטענת איראן, מדובר בטיל לטווח בינוני בעל טווח של 2,000 קילומטרים המסוגל לשאת כמה ראשי נפץ.

אתמול במהלך המצעד הצהיר נשיא איראן רוחאני כי ארצו תחזק את תכנית הטילים שלה ואמר כי לא יבקש רשות משום מדינה לשם כך. "נגביר את כוחנו הצבאי", הבהיר. "כל המדינות בעולם תמכו בהסכם הגרעין עליו חתמנו, כולן חוץ מארה"ב והמשטר הציוני".

הניסוי בטיל הבליסטי מגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע בנאום בעצרת האו"ם אמר רוחאני כי "המשטר הציוני שמאיים על הביטחון האזורי עם הנשק הגרעיני שלו ולא כפוף לשום הסכם מטיף בחוצפה נגד ההסכם". הוא הוסיף כי "איראן לא תהיה הראשונה שמפרה את ההסכם אך תפעל בנחישות נגד כל הפרה מכל צד".