בדרך לנאסד"ק: חברת התרופות אנלייבקס מגייסת 10 מ' ד'

יו"ר החברה, שי נוביק: "נבצע גיוס גדול יותר בתקופה הקרובה" ■ "המוצר שלנו יכול לטפל בתופעות לוואי של תרופות אימונותרפיות"

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר

חברת התרופות אנלייבקס, שהוקמה בתוך הדסית ביו   אחזקות (המחזיקה 16.6% ממניותיה), הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר לפי שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף. בעקבות ההודעה עלתה היום (א') מניית הדסית ביו בתל-אביב, והחברה נסחרת לפי שווי של 36.5 מיליון שקל.

אנלייבקס, שהמוצר העיקרי שלה מיועד לטיפול במחלת שתל-נגד-מאכסן, תופעת לוואי של טיפול בסרטן הדם, הודיעה בעבר על כוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק.

יו"ר החברה, שי נוביק, אמר היום ל"גלובס" כי "אין ספק שנבצע גיוס גדול יותר, ציבורי או פרטי, בתקופה הקרובה. לדעתנו יש לנו מה להציע לשוק האמריקאי, ולכן הליכה לנאסד"ק תלויה במצב השוק. העובדה שיש לנו עכשיו משקיע קוריאני מוביל, פותחת עבורנו גם את האפשרות של הנפקה בבורסה באסיה".

מתוך כספי הגיוס הנוכחי, 8 מיליון דולר כבר נסגרו - KIP - Korea Investment partners השקיעה 6 מיליון דולר בחברה, ואילו הדסית ביו השקיעה 2 מיליון דולר. KIP היא אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בקוריאה ובעלת פעילות משמעותית בתחום התרופות. זו השקעתה השלישית של הקרן בישראל, לאחר שהשקיעה בחברת Eloxx הנסחרת בנאסד"ק וב-KAHR, גם היא חברה בת של הדסית ביו.

הגיוס הנוכחי יאפשר לאנלייבקס להתחיל בניסוי שלב III, בהתוויה המרכזית של מניעת תופעת השתל-נגד-מאכסן, אשר מתרחשת כאשר מערכת החיסון החדשה המושתלת בחולה כדי לטפל בסרטן הדם, הופכת פעילה יתר על המידה ותוקפת את הגוף של המטופל. מוצר זה אמור להיכנס לשלב III של הניסויים בתוך כשנה.

מנגנון בקרה על המערכת החיסונית

החברה מסרה כי היא תמשיך לפתח את המוצר גם למחלות אחרות הקשורות בפעילות לא רצויה של המערכת החיסונית. כך למשל, המוצר עשוי להתאים לטיפול בספסיס, קריסת מערכות שנגרמת בעקבות תגובת הגוף לזיהום חריף (למשל במקרה של חיידק טורף). כמו כן היא יכולה להיות רלוונטית לשוק של טיפול בתופעות לוואי של תרופות אימונותרפיות לטיפול בסרטן - התרופות האימונותרפיות כמו קטרודה של מרק או תרופות מסוג CAR-T כמו של קייט, נועדו לעורר את מערכת החיסון כדי לתקוף את הסרטן. נוביק מעריך כי המוצר של אנלייבקס יכול להועיל כמנגנון בקרה על המערכת המעוררת, אם היא "משתוללת יותר מדי". לדברי נוביק, ניסוי יעילות ראשוני בטיפול בספסיס עשוי להתחיל גם הוא בחצי השנה הקרובה.

אנלייבקס הוקמה על ידי הדסית ביו על בסיס טכנולוגיה שמוסחרה מבית החולים הדסה על ידי חברת המסחור הדסית. לאחר כמה שנים של התקדמות איטית יחסית, הושג ב-2014 הסכם עם שי נוביק (בעבר נשיא חברת פרולור שנמכרה לאופקו בכ-480 מיליון דולר), לפיו הוא יוביל את החברה לגיוס הון במטרה לקחת אותה בסופו של דבר לנאסד"ק. ב-2014 נוביק גייס לאנלייבקס 7 מיליון דולר, אולם מצב השוק השתנה והחברה טרם הפכה לציבורית.