אינטרנט זהב נערכת להחלפת חוב בסך כ-260 מיליון שקל

מידרוג הורידה דירוג החוב לביקום: "מעריכים כי על מנת לשמור על כרית נזילות, על אינטרנט זהב למחזר חוב כבר בטווח הקצר - או לחלופין למכור חלק ממניות ביקום"

החקירה של רשות ניירות ערך בעניין קבוצת החברות שבשליטת שאול אלוביץ', אמנם לא מנעה מבזק להודיע על חלוקת דיבידנד בגובה רווחיה במחצית השנה, אך בחברה שבמעלה הפירמידה נערכים לפריסת החוב הקיים.

אינטרנט זהב, החברה-הסבתא של בזק, הודיעה אתמול (א') לבורסה על כוונתה לבצע הנפקה פרטית של איגרות חוב למשקיעים מסווגים בישראל. אינטרנט זהב תחליף אג"ח מסדרה ג', שהתשלומים עליהן אמורים להתבצע ב-2018-2019 (ובהם תשלום קרן של 135 מיליון שקל במארס הקרוב), באג"ח סדרה ד' שמיועדת לפירעון סופי ב-2022. האג"ח מסדרה ג' צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית של 4.45% ואג"ח ד' גם הן צמודות למדד ונושאות ריבית של 6%.

אינטרנט זהב, הנשלטת על-ידי יורוקום של אלוביץ', מחזיקה ב-64.8% מביקום (בי קומיוניקיישנס) המחזיקה ב-26.3% מבזק.

בחברת מידרוג קבעו אתמול דירוג A3 לאג"ח החדשות שהחברה בוחנת להנפיק בסך של עד 260 מיליון שקל. במקביל הוציאה מידרוג מבחינה את דירוג האג"ח מסדרות ג' ו-ד' תוך שינוי אופק הדירוג מיציב לשלילי.

"תרחיש הבסיס שלנו לגבי אינטרנט זהב מניח כי החברה תקבל את חלקה בתזרים הדיבידנדים שאנו צופים מהחברה הבת ביקום, בסך של 65 מיליון שקל (חלקה של החברה) בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018", כתבו כלכלני מידרוג. "בתוך כך, הסבירות לגבי קבלת הדיבידנד בשנת 2018 ירדה במידה מסוימת, לנוכח הערכתנו לתרחיש של דיבידנד מתון יותר מבזק ברמת ביקום, ומכאן האפשרות כי זו בתורה תקטין בהתאמה גם את החלוקה לבעלי מניותיה. בהתאם לתרחיש זה, הערכתנו הינה כי רמת הנזילות של החברה אינה מספקת".

במידרוג סבורים כי הנזילות הקיימת והדיבידנדים הצפויים תומכים בשירות החוב של החברה בשנה הקרובה, "אולם אנו מעריכים כי על מנת לשמור על כרית נזילות (בהיקף של 100-200 מיליון שקל), על החברה למחזר חוב כבר בטווח הקצר, או לחילופין למכור חלק ממניות ביקום שבידיה". הצבת אופק הדירוג השלילי משקפת את הערכת הכלכלנים לשחיקה בפרופיל הפיננסי של אינטרנט זהב, בשל ירידת שווי מניות ביקום שהובילה לעלייה ברמת המינוף, וזאת לצד השלכות ההימשכות של חקירת רשות ני"ע. "ככל שהחברה תצליח להוציא אל הפועל את מהלך החלפת סדרות האג"ח המתוכנן, הדבר צפוי לחזק את נזילותה", מציינים במידרוג.

בתוך כך, מידרוג הפחיתה אתמול את דירוג החוב של ביקום, החברה-האם של בזק (והבת של אינטרנט זהב), מ-Aa3 ל-A1, באופק דירוג שלילי. זאת "על רקע הערכתנו לשחיקה בגמישות הפיננסית של החברה ועלייה ברמת המינוף". בהורדת הדירוג נכתב עוד כי "ההורדה משקפת גם את הערכתנו להפחתת הסבירות להמשך חלוקת מלוא הרווח הנקי מבזק". לדברי מידרוג, "אמנם לאחרונה אישר הדירקטוריון ואסיפת בעלי המניות (של בזק) את החלוקה התקופתית בשיעור של 100% מהרווח הנקי, בהתאם למדיניות החלוקה הקיימת, אולם מידרוג סבורה כי זו תוסיף לעמוד תחת מבחן בעתיד הקרוב".