מניות קב' אלוביץ' לחצו את הבורסה; מימוש בפועלים

מגמה חיובית בניו יורק ■ דלק קידוחים: התזרים המהוון המעודכן משקף ערך נוכחי למאגר לוויתן של כ-7.4 מיליארד דולר, בהיוון של כ-10% ■ קרדיט סוויס בהמלצה חמה על טאואר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים היום (ג') ביציבות, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט.

 

השווקים מעבר לים עדיין לא התאוששו מתוצאות הבחירות בגרמניה, למרות היעדר אלמנט ההפתעה. אנגלה מרקל נבחרה, כצפוי, לקדנציה רביעית כקנצלרית גרמניה, כאשר גברה על יריבה מרטין שולץ. ההפתעה האמיתית של הבחירות היא התחזקות דרמטית של הימין הקיצוני, אשר הצליח לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה להכניס מפלגה לפרלמנט, מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה". 

המתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה בשיאה. שר החוץ הצפון קוריאני שלח איומים לגבי הגעת טילים לארה"ב, ולדבריו היא "בלתי נמנעת". הוא לא הסתפק בכך והמשיך באיומים בניסוי בפצצת מימן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המשיך להתגרות בדיקטטור קים ג'ונג און, והמשיך לכנותו "איש הטיל".

הנפקת קבוצת אלון כשלה בנסיונה אתמול. נראה שקבוצת ההחזקות הגדולה לשעבר בדרך הבטוחה לעבור לבעלות מחזיקי האג"ח. הקבוצה שקרסה תחת נטל חובותיה ונדרשה להסדר חוב גדול, צריכה הייתה לגייס 120 מיליון שקל לפחות בהנפקת מניות עד תחילת אוקטובר. ההנפקה שאמורה הייתה להתרחש היום לא צלחה. 

יבואן טויוטה ג'ורג' חורש נכנס לתחום האנרגיה. ל"גלובס" נודע כי חורש צפוי לרכוש החזקה של קרוב ל-10% בתחנת הכוח הפרטית דליה, בהשקעה של כ-200 מיליון שקל.  מי שצפויה לממש בעסקה את מרבית החזקותיה בדליה אנרגיות, ולרשום אקזיט נאה של מאות אחוזים על השקעתה, היא קבוצת בעלי המניות בחברת סיגמא אפסילון, הנמנית עם מייסדי תחנת הכוח. 

מניית בנק הפועלים  עמדה היום במוקד, לאחר ששלשום החלה לטפס על רקע הודעת הבנק כי בעלת השליטה שרי אריסון מוכרת 49% מהחזקותיה למשקיעים אמריקאים תמורת מחיר של 24.82 שקל למניה.

דלק קידוחים  פרסמה היום דוח עתודות ומשאבים מותנים מעודכן ונתוני תזרים מהוון ממאגר לוויתן (DCF). בהתבסס על קידוח "לוויתן 5", הערכת המשאבים הכוללת למאגר עומדת על כ-21.4 TCF (כ-605 BCM). עוד עולה מהדיווח כי התזרים המהוון המעודכן משקף ערך נוכחי למאגר לוויתן של כ-7.4 מיליארד דולר, בהיוון של כ-10%, כאשר חלקה של דלק קידוחים במאגר (45.34%) מוערך בכ-2.9 מיליארד דולר.

טאואר  חשופה לשווקים צומחים, וההכנסות שלה עשויות לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 9% בשנים 2016-2019. כך סבורים כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס שהתחילו לסקר היום את מניית טאואר בהמלצה חיובית ובמחיר יעד גבוה ב-23.9% ממחיר המניה. המלצת הבנק היא "תשואת יתר" ומחיר היעד הוא 36 דולר. בתרחיש חיובי במיוחד, בבנק מעריכים שהמניה עשויה להגיע גם ל-44 דולר. 

אלביט מערכות  הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של 240 מיליון דולר, לאספקת מגוון רחב של מערכות אלקטרוניות ביטחוניות למדינה באפריקה. החוזה, שיתבצע במהלך שנתיים, כולל מערכות להגנה על מטוסים מפני טילי כתף מבוססות אינפרה-אדום פאסיבי, וכן מערכות התראה, מערכות רדיו וקשר, מערכות יבשתיות, מערכות מיני-מל"ט והשבחת מסוקים.