בעוד יומיים זה מגיע: אלה מחירי האייפונים החדשים בישראל

ביום חמישי ייערך יום ההשקה הרשמי של דגמי אייפון 8, והאייפון X יושק ככל הנראה לקראת דצמבר ■ צפו בטבלת המחירים המלאה ובכל החידושים הצפויים במכשיר

אייפון X ואייפון 8 / צילום: רויטרס
אייפון X ואייפון 8 / צילום: רויטרס

בעוד יומיים, ב-28 בספטמבר, ייערך יום ההשקה הרשמי של דגמי אייפון 8 בישראל. למרות הביקורות הצוננות ולמרות התחרות המעניינת מכיוון דגמי הגלקסי החדשים, חובבי האייפון של אפל ממתינים בכיליון-עיניים לסמארטפונים החדשים, ובזו אחר זו חושפות הרשתות את מחיריהן.

מחירי דגמי אייפון 8 עם נפח זיכרון של 64 ג'יגה יחלו בכ-3,300 שקל (המחיר הזול 3,280 שקל במחסני חשמל ו-3,290 שקל למזמינים באתר הוט מובייל), דגם אייפון 8 עם נפח זיכרון של 256 ג'יגה יתחיל ב-3,940 שקל במחסני חשמל, ומחיר דומה מציעה הוט מובייל לרוכשים באתר.

דגם אייפון 8 פלוס עם נפח זיכרון של 64 ג'יגה יתחיל ב-3,680 שקל (מחסני חשמל), ודגם אייפון 8 פלוס הכולל נפח זיכרון של 256 ג'יגה יימכר במחיר שמתחיל ב-3,390 שקל (מחסני חשמל והוט מובייל) ויאמיר עד ל-4,650 שקל באיי-דיגיטל ובאייסטור, המשווקות של אפל בישראל.

המחיר לדגמי האייפון 8 פלוס בארה"ב לפי אתר אפל עומדים על 800 ו-950 דולר, בהתאם לנפח הזיכרון. דגמי אייפון X המסקרנים יותר יגיעו לישראל לקראת חודש דצמבר (ההשקה העולמית מיועדת לחודש נובמבר), ומחיריהם יעמדו על 1,000 דולר לנפח 64 ג'יגה ועל 1,150 דולר לנפח של 256 גי'גה. המחירים תקפים בהזמנה מוקדמת, דרך אתר אפל, כשמדובר על עסקה במסלול עם מפעילה מקומית (כלומר מכשיר שלא פתוח לשימוש מחוץ לארה"ב). 

כמה יעלה אייפון 8 ברשתות השונות
 כמה יעלה אייפון 8 ברשתות השונות

התחרות נותנת את אותותיה

הרשתות המתינו כדי לראות את פרסומי המחירים האחת של השנייה, ובחלק מהמקרים אף שינו את מחיריהן בהתאם. כך, מחסני חשמל, שפרסמה הבוקר (ג') מחירים יקרים יותר, עדכנה לאחר מכן למחירים ברמה הזולה ביחס למתחרות (באופן עקבי בפער של 10 שקלים לעומת מחירי הוט מובייל שהתפרסמו הבוקר אף הם).

זאת ועוד, כל הרשתות מציעות "סוכרייה" כזו או אחרת לרוכשי המכשירים: עסקאות טרייד-אין על מכשירים משומשים - למשל באיי-דיגיטל או בהוט מובייל (כאן נמליץ לקרוא היטב את האותיות הקטנות ואת תנאי העסקה), מתנות בנוסח שעון חכם במחסני חשמל, אוזניות בלוטות' ברשת באג ועוד.

נזכיר כי בעקבות רפורמת המיסוי שיצאה לדרכה בחודש אפריל האחרון, בוטל מס הקנייה על המכשירים הסלולריים בישראל - מהלך שצמצם משמעותית את הפערים של מחירי הטלפונים החכמים ביחס לאלה שבעולם.

ברשת אייסטור מדגישים כי אפל העולמית ייקרה את מחירי הדגמים החדשים ב-50 דולר בכל העולם (בהשוואה להשקת דגם האייפון 7 בשנה שעברה). ברשת מציינים כי המחירים בישראל דומים ואף זולים לאלה שנמכרים באירופה.

בתוך כך נציין כי המחירים באילת, שאינם כוללים מע"מ, הפכו זה מכבר את חנויות החשמל באילת לאבן שואבת עבור צרכנים המבקרים בעיר והמבקשים לרכוש לעצמם סמארטפון מבלי לשלם מע"מ.