אריקסון ישראל תיפגע מהשינויים בחברה העולמית?

בשוק הסלולר מספרים כי אריקסון ישראל תשונמך, אך בחברה מציינים כי מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד שלא ישפיעו על הפעילות המקומית, וכי מעמד ההנהלה לא ייפגע

בוריה אקהולם, מנכ"ל אריקסון. פרמיית הסיכון של החברה בשוק האשראי ירדה דרמטית  / צילום: רויטרס
בוריה אקהולם, מנכ"ל אריקסון. פרמיית הסיכון של החברה בשוק האשראי ירדה דרמטית / צילום: רויטרס

דיווחים סותרים סביב השינויים הארגוניים באריקסון ישראל בעקבות השינויים שעוברת אריקסון העולמית. על רקע איחוד וצמצום מטות בעולם בעקבות ירידה בתוצאות של אריקסון, מתרבות הידיעות על כך שגם אריקסון ישראל תחווה שינויים כתוצאה מכך.

הידיעות שמתקבלות מהשוק מדברות על כך שאריקסון ישראל תיאלץ לספוג ירידה מסוימת במעמדה, מה שאומר שגם התארים של חלק מבעלי התפקידים הבכירים ישונו.

גורם המקורב לנושא אמר כי לא צפויים שינויים מהותיים בהגדרות התפקיד של הבכירים בחברה, וכן אמר כי הפעילות נמשכת כרגיל וללא שינויים ארגוניים. הוא הדגיש שלא יהיו הורדות שכר וכי בעיקר מדובר בשינויים סמנטיים בלבד שמגיעים כתוצאה מצמצום האזורים באריקסון העולמית, ומהגדרות תפקידים כפי שהם מוגדרים באריקסון העולמית.

אריקסון בישראל טרם תקשרה את השינויים הצפויים פנימה בתוך הארגון והיא צפויה לעשות זאת במקביל לשינויים העולמיים שתערוך החברה העולמית.

אריקסון ישראל היא הספקית הגדולה ביותר בארץ של רשתות סלולריות, והציוד והפתרונות שלה מותקנים אצל פלאפון, פרטנר, ובחלק מהרשת של סלקום. היא גם תספק את הפתרון ההנדסי עבור אקספון שצפויה להיכנס לשוק הסלולרי בקרוב.

נסביר כי המפעילים בארץ מפעילים לחצים כבדים מאד על כלל הספקים שלהם, וביניהם הספקים הגדולים כמו אריקסון, וזאת בשל הירידה ברווחיות הענף. החברות הולכות ומאבדות הכנסות וכתוצאה מכך מפחיתות דרמטית את ההשקעות, והתוצאה של זה גוררת פגיעה בהכנסות של יצרני הציוד.

אריקסון מספקת פתרונות גם בעולמות הטלוויזיה ובתחום התקשורת הקווית, אך אלה לא עיקר פעילותה שהיה ונשאר הקמת רשתות סלולריות. בעולם אריקסון ננגסת על ידי היצרנים הסיניים בעיקר כמו וואווי, והתחרות בתחום הרשתות היא עזה ביותר ומובילה לשחיקה הולכת ומתמשכת ברווחיותה.