בזק: דמי הניהול שישולמו לשאול אלוביץ' יצנחו ב-50%

כבר כמעט 3 חודשים אלוביץ' אינו ממלא את תפקיד יו"ר חברת התקשורת ■ הוא מקבל מבזק דמי ניהול עבור שירותי יו"ר פעיל בבזק ובחברות הבנות 3.5 מיליון שקל בשנה

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

חקירת רשות ניירות ערך בקבוצת החברות שבשליטת שאול אלוביץ' הובילה לכך שכבר כמעט 3 חודשים אלוביץ' אינו ממלא את תפקיד יו"ר חברת התקשורת בזק. היום (ג') עדכנה החברה בדיווח לבורסה כי לנוכח המגבלות שהוטלו על אלוביץ' ועל דירקטורים נוספים מטעם יורוקום שבשליטתו בבזק, ועדת התגמול ודירקטוריון בזק קיימו דיונים בקשר להסכם הניהול בין בזק ליורוקום.

אתמול (א') החליט הדירקטוריון כי הסכום שתשלם בזק ליורוקום, בגין שירותי יו"ר דירקטוריון פעיל בחברה ובחברות הבנות והנכדות של בזק, עבור התקופה שמ-20 ביוני 2017, יהיה 50% מהסכום הקבוע בהסכם. זאת, כל עוד לא יחול שינוי מהותי במגבלות הקיימות כיום על אלוביץ'. תוקף ההחלטה הוא עד סוף 2017.

אלוביץ' (באמצעות יורוקום) מקבל מבזק דמי ניהול עבור שירותי יו"ר פעיל בבזק ובחברות הבנות - פלאפון, בזק בינלאומי, בזק אונליין, וואלה ו-yes, בסך כולל של 3.5 מיליון שקל בשנה.

במקביל מקבלת יורוקום דמי ניהול מבזק עבור שירותי דירקטורים (בין היתר עבור כהונתם של עמיקם שורר, אור אלוביץ' ואורנה אלוביץ'-פלד אשר נחקרו במסגרת חקירת רשות ניירות ערך) - בסך של כ-2.5 מיליון שקל בשנה; וכן עבור שירותי ייעוץ שוטפים, בתמורה לשירותי ייעוץ בהיקף שלא יפחת מ-60 שעות בחודש, בסכום של כ-432 אלף שקל בשנה. בסך הכול, בשנת 2016 העבירה בזק ליורוקום סכום של כ-6.4 מיליון שקל.

"החלטה זו התבססה על כך שמצד אחד, לפי המידע שנמסר לדירקטוריון, גם במהלך תקופת המגבלות, מר אלוביץ' משקיע זמן ניכר בטיפול בענייני הקבוצה", נכתב בדיווח החברה; "ומאידך, ההבנה של הדירקטוריון היא כי בשל המגבלות מר אלוביץ' אינו מבצע ואינו יכול לבצע באופן מלא את כל התפקידים שנועדו ליו"ר דירקטוריון פעיל וכקבוע בהסכם הניהול".

בדירקטוריון סברו כי השיעור של 50% מתאים "לרמת החלקיות של ביצוע התפקיד על פני התקופה הרלוונטית".

מכיוון שליורוקום כבר שולמה בתחילת 2017 מקדמה בגין כהונת הדירקטורים, וסכום זה עולה כיום על הסכום שחושב על בסיס נתוני ההשתתפויות בפועל עד כה, הוחלט בדירקטוריון בזק כי בשלב זה יידחה התשלום המופחת בגין שירותי יו"ר ושירותי ייעוץ, ובסוף 2017 יבוצעו התחשבנות סופית וקיזוז בין הסכומים, ובהתאם - בזק תשלם ליורוקום, או תקבל ממנה החזר.