יציבות בנעילת המסחר בבורסה; פועלים אי.בי.אי זינקה 31%

מגמה חיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ חברת החיתום ביצעה מחטף - גייסה את מנהלי החברה המתחרה, לאומי פרטנרס חיתום ■ אלביט מערכות דיווחה על הזמנות של 500 מיליון דולר ביומיים

הבורסה בת"א / צילום: בלומברג
הבורסה בת"א / צילום: בלומברג

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') ביציבות, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה.

 

הסיפור הגדול בוול סטריט אמש היה נאומה של יו"רית הפדרל ריזרב, ג'נט ילן. ילן לא חידשה הרבה בנאום, אולם חזרה והבהירה כי לאור העובדה שהאינפלציה עדיין נמוכה, השינויים המתוכננים במדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי האמריקאי יהיו הדרגתיים, כדי שלא לזעזע את הכלכלה. 

המשקיעים בוול סטריט לא מצליחים לנתח עד הסוף את ההשפעות הצפויות של צמצום המאזן של הפד שיתחיל בעוד כשבוע, ולכן המסחר אתמול נע בין עליות במשך רוב שעות המסחר ליציבות ואף לירידות של הדאו ג'ונס בסיום. יחד עם זאת, ברור לכל שהתהליך שיתחיל בו הפד יביא לעליית תשואות האג"ח, והשאלה הגדולה היא עד כמה התשואות יעלו, כשההערכות הן שאם התשואות יעלו לאזור ה-2.8%, המכה בשוק המניות תהיה כואבת מאוד.

בשווקים הפיננסיים ממתינים לנאום נשיא ארה"ב טראמפ הערב, בו הוא צפוי להציג את רפורמת המס של ממשלו.

מניות הבנקים הגדולים דוגמת פועלים  ולאומי  ריכזו עניין לאחר הפרסום כי המפקחת על הבנקים דורשת מהם לצמצם פעילות בחו"ל ולצמצם סיכונים.

אלביט מערכות , ממשיכה להתמלא בהזמנות חדשות, כשאתמול הייתה זו מדינה באפריקה שביצעה הזמנות מהחברה בהיקף משמעותי. היום דיווחה החברה על הזמנות של 300 מיליון דולר ממדינה באסיה כך שבסך הכל החברה קיבלה הזמנות בהיקף של 500 מיליון דולר ביומיים.

לאחר שלפני כחודש וחצי הדהימו מנהליה הבכירים של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי על עזיבתה לטובת הקמת חברה חדשה עם יועצי ההנפקת רפי ליפא וגל עמית, מבצעת פועלים אי.בי.אי מחטף משלה. לאחר שאישרה השבוע כי הגישה הצעה למנהלי החברה המתחרה לאומי פרטנרס חיתום, המנכ"ל עופר גרינבאום ומשנהו שי נבו, הודיעו שני האחרונים הבוקר על התפטרותם מזרוע בנקאות ההשקעות של בנק לאומי. השניים צפויים לשיפור בתנאי העסקתם, כולל הקצאה משמעותית של מניות פועלים אי.בי.אי. מלאומי פרטנרס לא נמסרה תגובה. בתגובה לפרסום אודות מעברם של השניים זינקה מניית פועלים אי.בי.אי .