קורנית פרסמה אזהרת רווח - והמניה התרסקה בכ-20%

האזהרה - בעקבות עיכובים במשלוחים ללקוח אסטרטגי יחיד, כשבשוק ההערכה היא כי מדובר באמזון ■ התוצאה - ירידה חדה בהכנסות הצפויות ברבעון השלישי והרביעי

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר
גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר

בעוד שבעבר הובילה ענקית הקמעונאות און-ליין אמזון לזינוקים במניית החברה הישראלית קורנית דיגיטל , אתמול (ג') הייתה לה השפעה הפוכה. קורנית, המייצרת מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש, פרסמה אתמול אזהרות רווח לרבעון השלישי. זאת לדברי קורנית בעקבות עיכובים במשלוחים ללקוח אסטרטגי יחיד - בשוק ההערכה היא כי מדובר באמזון - שאינו ערוך לקבל משלוח כמתוכנן של מספר רב של מערכות בשל עיכובים ממושכים ובלתי צפויים בקבלת היתרים רגולטוריים, אשר דחו את תחילת פעילותו של מתקן חדש המיועד לקלוט את המערכות.

התוצאה היא ירידה חדה בהכנסות הצפויות ברבעון השלישי (שמסתיים השבוע): 27-28.5 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-34-38 מיליון דולר - ירידה ביחס להכנסות של 30.9 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון יהיה בטווח של 3%-5% מההכנסות, לעומת התחזית ל-13%-17%. הרווחיות הגולמית דווקא תהיה משופרת בזכות תמהיל המכירות.

קורנית סיפקה אזהרה מסוימת בנוגע לעיכובים אלו כבר באוגוסט, עם פרסום דוחות הרבעון השני, כשציינה כי לקוח משמעותי חווה עיכובים בהשקת אתר חדש שלו ולכן חלק מהמשלוחים יידחו ל-2018. כעת מתברר שההשפעה משמעותית יותר ממה שצפו בחברה קודם וגם הרבעון הרביעי יושפע לרעה. לדברי מנכ"ל קורנית, גבי זליגסון, "אנחנו צופים ירידה של 8-9 מיליון דולר בהכנסות שלנו ברבעון הרביעי אל מול התוכניות שלנו".

מניית קורנית צנחה אתמול במסחר המאוחר ב-19.9% וחזרה למעשה לרמות המחירים בהם נסחרה בתחילת השנה. זליגסון, לדבריו, לא הופתע מתגובת המניה. "זו הודעה שהיא דרמטית באופי שלה, שמגיעה מחברה שמהיום שיצאה לשוק צומחת בקצב מאוד מהיר, ונתפסת כחברה עם עתיד משמעותי ומזהיר. אני לא מתייחס למחיר המניה, אני מתייחס למה שאני עושה שזה לנהל את החברה, אבל אני יכול להבין סנטימנט של משקיעים שזה מלחיץ אותם. מנגד, אנליסטים הורידו את מחירי היעד למניה, אך נשארו תומכים כי הם מבינים את הסיפור ארוך הטווח של קורנית", אמר זליגסון ל"גלובס".

לא רק העיכוב באמזון משפיע - מסתבר שחלק ניכר מהירידה ברבעון הרביעי היא דווקא בשל תהליך מתמשך יותר של מכירות מוצר הדגל החדש, וולקן, לעומת הצפי שהיה למכירות המוצר לקראת החגים הנוצריים. "יש מספר פעילויות שיהפכו למכירות משמעותיות ב-2018, אבל בינתיים הסיטואציה היא שב-2017 ההכנסות פחותות ב-16-17 מיליון דולר מהצפוי", מסביר זליגסון. בהשוואה למחצית השנייה של 2016 - שהייתה חזקה במיוחד בזכות הזמנות גדולות מאמזון ומלקוח גדול נוסף - המחצית השנייה של 2017 תסתיים עם ירידה בהכנסות. עם זאת זליגסון מדגיש שברמה השנתית 2017 היא עדיין שנת צמיחה.

ומה בנוגע ל-2018? "אנחנו מעריכים שהאישורים הרגולטוריים של הלקוח יסתיימו עוד השנה, ושאלת השאלות היא מתי יכניסו את המערכות - רבעון ראשון או שני, זה מאוד תלוי בביקוש. בשנה הבאה נציג גם מוצרים חדשים ופעילויות עם לקוחות גדולים אחרים ואלה יבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות. אין ספק שכשאתה עובד עם לקוחות גדולים אפשר לחטוף מכה בכסף בתוכנית קצרת הטווח, אבל בטווח הארוך יש לנו מודל עסקי מאוד אטרקטיבי".

נראה שהאנליסטים מסכימים עם זליגסון: ב-Canaccord למשל הופחת מחיר היעד מ-24 דולר ל-18 דולר אך האנליסט בובי בורלסון מציין שמדובר ב"כאבי גדילה" וכי הוא בטוח ביכולתה של קורנית להציג האצה בצמיחה בהכנסות וברווח הנקי בעתיד. גם ב-Stifel הופחת מחיר היעד מ-20 ל-18 דולר, והאנליסט פטריק ניוטון נותר חיובי וסבור שמדובר בסוגיית עיתוי, ולא משהו שאמור לשנות את התזה לטווח הארוך.שיתוף הפעולה בין אמזון לקורנית החל עוד ב-2016 (ובאותה שנה החברה הייתה אחראית על כ-18% ממכירות קורנית), אך הוא העמיק בתחילת 2017 כשלאמזון ניתנו אופציות לרכישת עד 8% מקורנית בתקופה של 5 שנים, במחיר מימוש של 13.05 דולר למניה, כאשר קצב המימוש תלוי בקצב רכישת המוצרים מקורנית.

מחיר המניה לאחר הצניחה אתמול במסחר המאוחר הוא 13.85 דולר, וזאת לעומת שיא של 22.4 דולר במניה לפני פחות מחודשיים. בעלת המניות הגדולה בקורנית היא קרן פורטיסימו, שמחזיקה כ-13% מהחברה לאחר שמימשה מניות בשתי הצעות מכר בשנה האחרונה, תמורת כ-180 מיליון דולר.