כדאי להוריד לנייד: האפליקציה הישראלית שמצילה חיים

אפליקציית "מד"א שלי", שהושקה רשמית לפני כשנה, זוכה לשדרוג משמעותי: מאפשרת כעת להזעיק אמבולנס בלחיצת כפתור לפי מיקום הטלפון הנייד גם ללא חיבור לאינטרנט, ומציעה שלל פיצ'רים חדשים ומצילי חיים שניתן להפעיל בזמן אירוע חירום

אפליקציית מדא חדשה / צילום: מתוך הוידאו, מדא
אפליקציית מדא חדשה / צילום: מתוך הוידאו, מדא

האפליקציה "מד"א שלי", אשר הושקה לפני שנה ומאפשרת בלחיצת כפתור ליצור קשר ישיר עם החובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א, ושדרכה ניתן לזהות את מיקומו המדויק של המתקשר ולשלוח אליו מענה רפואי, התעדכנה לאחרונה במספר פיצ'רים נוספים.

העדכון החשוב ביותר הוא שדרוג איתור מיקום המשתמש לכזה שאינו מבוסס על אינטרנט, כך שאם מזמין האמבולנס נמצא באזור ללא כיסוי אינטרנט סלולרי, האפליקציה תדע לזהות ולשלוח את מיקומו למערכות השליטה והבקרה של מד"א. עדכון זה חשוב במיוחד למטיילים שאינם מחוברים לאינטרנט אך יכולים להיקלע למצבים מסוכנים.

כמו-כן נוספה גישה למידע משולב של הצלב האדום ומד"א, הסברים פשוטים וברורים בעברית, איורים מפורטים וסרטוני הדרכה, הנחיות בטיחות ועוד, כל אלו כאמור ללא גישה לאינטרנט, מעבר לכך, ניתן לשנות את שפת האפליקציה, שעד היום הייתה תלויה בשפת ההפעלה של הטלפון של המשתמש.

בנוסף עדיין ניתן באמצעות האפליקצייה ממשיכה להזין מראש מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, סיכום מחלה אחרון ועוד, כל המידע הרפואי הזה מועבר לצוות האמבולנס לפני הגעתו לזירה.

כמו כן, האפליקציה מאפשרת שיחת צ'ט לחרשים וכבדי שמיעה ושיחות ווידאו לייב. בנוסף, ניתן לשלוח תמונות או לשדר וידאו למוקד החירום של מד"א כך שהחובש או הפאראמדיק יוכל לראות את הקורה בשטח וליצור תמונת מצב איכותית. את האפליקציה ניתן להוריד בחינם בחנות play של אנדרואיד וב-app store לאייפון.