נעילה חיובית בוול סטריט; מס החברות בארה"ב יופחת ל-20%

רפורמת המס של ממשל טראמפ: מספר מדרגות מס הכנסה המוטל על יחידים יצומצם משבע לשלוש - 12%, 25% ו-35%, המס על העשירים ביותר יירד ל-35% ■ טראמפ בנאום: "שינוי מהותי"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ד') בעליות שערים ניכרות, על רקע הצגת רפורמת המס של ממשל טראמפ. המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב במגמה חיובית.

 

מוקדם יותר הערב דווח כי הבית הלבן הגיע להבנות עם המחוקקים הרפובליקאים, לפיהן מס החברות יופחת מ-35% ל-20%. נשיא ארה"ב, כך דווח בתקשורת האמריקאית, אמר לחברי מפלגתו כי הפחתות המס יובילו לצמיחה שנתית של 6% של הכלכלה האמריקאית.

כמו כן, מספר מדרגות מס הכנסה המוטל על יחידים יצומצם משבע לשלוש - 12%, 25% ו-35%. כיום, שיעור המס במדרגה העליונה עומד על 39.6%. המס על העשירים ביותר יירד ל-35%, לעומת 39.6% כיום.

המטרה של הנשיא טראמפ בהפחתות המס היא להאיץ את קצב הצמיחה ועל הדרך לייצר אינפלציה. אם טראמפ יצליח להעביר את הרפורמה, הדבר יקל על הפדרל ריזרב לצמצם את המאזן שלו ולגרום לעליית ריבית אפקטיבית.  

טראמפ עצמו ציין מאוחר יותר הלילה בנאום כי רפורמת המס תאפשר לעסקים אמריקאים ליהנות משיעורי המס הנמוכים ביותר מזה כמאה שנה. "אנחנו חותכים דרמטית את מס החברות כדי לאפשר לחברות אמריקאיות ועובדים אמריקאים לנצח מתחרים זרים ולחזור להוביל", ציין טראמפ.

"ההצעה למס חברות בהיקף 20% שמה את שיעורי המס בארה"ב מתחת לממוצע בשאר המדינות המתועשות, זהו שינוי מהותי", הוסיף הנשיא.

בזירת המאקרו, ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני ההזמנות למוצרים ברי קיימא לחודש אוגוסט, אשר קפצו ב-1.7% לעומת צפי לעלייה צנועה יותר של 1%. ב-17:00 פורסמו מכירות הבתים שבתהליך לחודש אוגוסט, אשר רשמו ירידה של 2.6%, כאשר רבים מזהירים כי שוק הדיור האמריקאי פשוט קפא.

ב-16:15 שעון ישראל נאם יו"ר הפד במינאפוליס ניל קשקרי, יו"ר שלוחת הפד בסנט לואיס ג'יימס בולארד נאם ב-20:30, ומושל הפד לייל בריינארד נשא דברים ב-21:00. 

אמש נאמה יו"ר הפד ג'נט ילן ואמרה כי הצמיחה בארה"ב מתקדמת בקצב נמוך אך קבוע, כשהתעלומה הגדולה היא מדוע האינפלציה אינה עולה. בפד מתקשים לנתח את הנתונים ולמעשה מותירים לשוק להגיד את דברו, דבר שמגביר את חוסר הוודאות בשווקים.

 

בגזרת המניות, נייקי  צנחה אמש לאחר הסגירה, בעקבות פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הפיסקלי הראשון. החברה פיספסה את צפי השוק בהכנסות, והזהירה כי מכירות נמוכות בצפון אמריקה  ישפיעו לרעה על הדוחות ברבעון הבא. 

אחרי פריצת הסייבר הענקית, שבה נגנבו פרטיהם האישיים של 143 מיליון איש, מנכ"ל ויו"ר חברת Equifax   ריצ'רד סמית לוקח אחריות ומתפטר מתפקידו באופן מיידי. הדירקטוריון יחפש מנכ"ל אחר לחברה ובינתיים מונו מחליפים זמניים מתוך החברה לתפקידי המנכ"ל והיו"ר.

קורנית דיגיטל  ממשיכה לרכז עניין שלילי לאחר שאתמול נפלה ב-20% אחרי אזהרת הרווח לרבעון השלישי. לדברי קורנית זאת בעקבות עיכובים במשלוחים ללקוח אסטרטגי יחיד - בשוק ההערכה היא כי מדובר באמזון.