עליות בסיום באירופה על רקע רפורמת המס של טראמפ

דונלד טראמפ חשף את עיקרי רפורמת המס של ארה"ב אמש ■ סימנס ואלסטום עומדות במוקד המסחר באירופה לאחר היוודע דבר מיזוג פעילות עסקי הרכבות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה הסתיים היום (ה') בעליות והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט. בורסות אירופה ננעלו אתמול במגמה חיובית.

 

המסחר היום מתנהל על רקע פרסום רפורמת המס של ארה"ב אמש. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, הציג את הרפורמה שעיקרה הפחתת מס החברות, במטרה להאיץ את קצב הצמיחה ועל הדרך לייצר אינפלציה. על פי דבריו של טראמפ, מס החברות יופחת מ-35% ל-20%, מה שיוביל לצמיחה שנתית של 6% של הכלכלה האמריקאית.

כמו כן, מספר מדרגות מס הכנסה המוטל על יחידים יצומצם משבע לשלוש - 12%, 25% ו-35%. כיום, שיעור המס במדרגה העליונה עומד על 39.6%. המס על העשירים ביותר יירד ל-35%, לעומת 39.6% כיום. מטרתו של הנשיא טראמפ בהפחתות המס היא להאיץ את קצב הצמיחה ועל הדרך לייצר אינפלציה. אם יצליח להעביר את הרפורמה, הדבר יקל על הפדרל ריזרב לצמצם את המאזן שלו ולגרום לעליית ריבית אפקטיבית.

חברת סימנס   הגרמנית ו- אלסטום  הצרפתית עמדה היום במוקד המסחר באירופה, לאחר שאמש פורסם כי מיזגו את פעילות עסקי הרכבות. החברות החליטו על מיזוג פעילותן במטרה להפוך לענקית תחבורה אירופאית שתתן מענה ראוי לחברות המתחרות מסין.

על-פי תנאי ההסכם, סימנס תעביר את תחום ייצור הרכבות ומערכות האיתות שלה לתמורת 50% ממניות החברה המורחבת. היקף המכירות של החברה הממוזגת החדשה, שתקרא "סימנס-אלסטום", יהיה כ-15.3 מיליארד אירו (18 מיליארד דולר), כאשר מרכזה יהיה בצרפת, באזור פריז.

מניית הונדה  ריכזה עניין, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה על השקעה של כ-250 מיליון דולר ועל תוספת של 300 עובדים בפיתוח הדגמים החדשים של האקורד.

טויוטה  ו-מזדה  היו גם הן במוקד.