מארק צוקרברג: "פייסבוק לא נגד טראמפ"

מייסד פייסבוק הגיב לטענות נשיא ארה"ב כי הרשת החברתית היא "אנטי-טראמפ" ■ "שני הצדדים כועסים בגלל רעיונות ותוכן שאינם אוהבים", כתב צוקרברג בפוסט ■ נציגי פייסבוק, גוגל וטוויטר יזומנו להעיד בנוגע למעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג תקף את הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ על הטענות שהחברה פעלה נגדו. בפוסט שפרסם הלילה (ה') בעמוד הפייסבוק שלו כתב צוקרברג כי הרשת החברתית היא פלטפורמה לכל הרעיונות: "טראמפ אומר שפייסבוק נגדו. הליברלים אומרים שסייענו לטראמפ. שני הצדדים כועסים בגלל רעיונות ותוכן שאינם אוהבים".

צוקרברג ציין שפייסבוק עודדה מעורבות בבחירות בארה"ב, אך לא נקטה צד והציג נתונים שמראים, לטענתו, את התפקיד החשוב שהיה לרשת החברתית במערכת הבחירות האחרונות. "ליותר אנשים היה קול בבחירות, היה שיח על נושאים שונים שלא היה קורה מחוץ לרשת", כתב צוקרברג. "זו מערכת הבחירות הראשונה שהאינטרנט היה הדרך העיקרית של המועמדים לדבר אל בוחריהם".

מייסד פייסבוק גם הזכיר את הקמפיין שניהלו ברשת החברתית "צאו להצביע". "היה אפקטיבי יותר מהמאמצים של קלינטון וטראמפ לגרום לתומכיהם להצביע".

הפוסט של צוקרברג מגיע כתגובה לציוץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אתמול שכתב שפייסבוק היא אנטי-טראמפ. "הם תמיד היו אנטי-טראמפ, פייק ניוז", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

כחודש לאחר שפייסבוק חשפה כי היא חושדת שמודעוֹת פוליטיות נרכשו בידי האקרים רוסים במהלך תקופת הבחירות, נציגים מהרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר וגם מחברת גוגל זומנו להעיד בפני הסנאט האמריקאי בעניין המעורבות הרוסית בבחירות. "נציגים של חברות טכנולוגיה יגיעו לשימוע פתוח על מנת שנבין איך הרוסים השתמשו ברשת כדי להשפיע", אמר חבר הוועדה אדם שיף.