הסדר חוב נוסף בתדיר-גן; פימי תזרים 2.5 מיליון דולר

החברה דיווחה הבוקר כי בכוונתה לבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-4 מיליון דולר, כשמיד לאחריה יומר חוב של החברה בהיקף של כ-7.3 מיליון דולר

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

חברת תדיר-גן , העוסקת בייצור ושיווק מכלולים מאלומיניום, בעיקר לתעשיית הרכב, ומוצרים מסגסוגת אבץ ומגנזיום, דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי בכוונתה לבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-4 מיליון דולר (בהנחה שכל הזכויות ינוצלו), כשמיד לאחריה יומר חוב של החברה בהיקף של כ-7.3 מיליון דולר (60% מהחובות לארבעה בנקים שהסתכמו בסוף יוני בכ-12.5 מיליון דולר) למניות החברה (כ-23% מההון לפני ההנפקה וכ-19% לאחריה, לפי מחיר מייצג של 35 אג' למניה).

במקביל תתבצע פריסה ליתרת החובות כך שבשנתיים הקרובות החברה לא תיפרע חובות לבנקים.

פימי, המחזיקה בכ-63% מההון של תדיר-גן, התחייבה להשתתף בהנפקת הזכויות ולהזרים לחברה כ-2.5 מיליון דולר. בנוסף נקבע בהסדר כי במועד השלמת ההסכם יעמידו ארבעת הבנקים הלוואות חדשות לחברה בהיקף של כ-4.2 מיליון דולר ומסגרות אשראי חדשות בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם, הכולל התניות פיננסיות והתחייבויות שונות של החברה, תשעבד תדיר-גן לטובת הבנקים בשעבוד שוטף את כלל נכסי תדיר-גן אירופה (חברה בת בבעלות מלאה). מניית תדיר-גן הגיבה להודעת החברה בעלייה של 4.5%. שוויה של החברה בבורסה עומד על 117 מיליון שקל לאחר שהמניה צנחה בכ-60% בשלוש השנים האחרונות על רקע ההרעה בעסקי החברה.

זהו סיבוב ההשקעה השני של פימי בתדיר-גן. ההשקעה המקורית של פימי בתדיר-גן נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של הקרן: תמורת מיליון דולר היא רכשה בשנת 1999 את השליטה בחברה (95%), שהייתה נתונה גם אז בקשיים.

במשך השנים השביחה פימי את תדיר-גן ומימשה בשלבים חלקים מהשקעתה, עד שבשנת 2006 מכרה את יתרת מניותיה לקרן אינספייר של אבי ורטהיים. בסך הכול הסתכם הרווח של פימי מההשקעה הראשונה בתדיר-גן בכ-30 מיליון דולר בקירוב.

בינואר 2011 נכנסה פימי בפעם השנייה לחברה, כשרכשה את השליטה בתדיר-גן בחזרה מורטהיים בכ-42 מיליון שקל תמורת קרוב ל-70% מההון (לפי מחיר של 45 אג' למניה). גם אז בוצעה הרכישה לאחר שהחברה נקלעה לקשיים וכחלק מהסדר חוב מול הבנקים. בשנים הראשונות נראה שהחברה עולה על דרך המלך ובתחילת 2014 עלתה מניית החברה לשיא של 110 אג', אולם מאז הלכה ואיבדה גובה לצד הדרדרות בעסקי החברה.

בחצי הראשון של 2017 דיווחה החברה על הכנסות של כ-37 מיליון דולר, הפסד תפעולי של כ-2 מיליון דולר והפסד נקי של כ-1.6 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-2 מיליון דולר בלבד.