גאדג'טים: מייזו פרו 7 - סמארטפון עם 2 מסכים ו-3 מצלמות

הפרו 7 הוא מכשיר טוב שנמכר במחיר הגיוני וכולל גימיק מיוחד של מסך משני בגב המכשיר ■ עד כמה זה יעיל? פחות ממה שאתם חושבים ■ מייזו גם מציעה כוח עיבוד סביר לקטגוריה, מצלמה אחורית עם שתי עדשות באיכות טובה, אבל פה ושם יש גם באגים בממשק

יצרניות הסמארטפונים הסיניות רוצות לצאת מהתבנית של חברות המעתיקות טכנולוגיות. בעוד שהדבר היה נכון בעבר, היום וואווי ושיאומי הן ענקיות המובילות את עולם הסלולר, לצד חברות אמריקאיות ודרום קוראיניות. מייזו היא יצרנית סמארטפונים סינית מוכרת בשוק הישראלי. דגם הפרו 7 מנסה לבדל את עצמו באמצעות מסך משני הממוקם בגב המכשיר, זאת לצד מחיר נוח עם חומרה טובה.

מסך: לפרו 7 יש גימיק שלא זכור לנו מסמארטפונים אחרים - מסך אחורי בגודל 1.9 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED. למה צריך מסך אחורי בסמארטפון? יש שתי סיבות: הראשונה צילומי סלפי. המסך מאפשר לראות את האנשים המצלמים עצמם. השימוש השני הוא פרטיות, חלקנו נוהגים להניח את הסמארטפון על השולחן, כאשר המסך מוסתר. בצורה הזו, המסך האחורי מאפשר לקבל חיווי על שיחות נכנסות בצורה פרטית יותר. אנו לא השתמשנו משתמש בו, אבל הרעיון של צילום הסלפי היה נחמד. בגדול, מדובר פה בגימיק.

המסך הראשי של הפרו 7 מגיע בגודל 5.2 אינץ', בטכנולוגיית Super AMOLED ורזולוציית Full HD. מדובר במסך באיכות טובה ביחס לקטגוריה, אבל המסך נוטה מעט לגוון צהבהב. החדות סבירה, אבל לא יותר. התאורה האחורית עושה את העבודה, אבל באור שמש ישיר היא לא תמיד מספיק חזקה.

עיצוב: הפרו 7 מגיע בגרסה אדומה, בעיצוב בולט ומושך לעין, בעוד שהגרסה שאנחנו בדקנו, השחורה, סובלת ממראה קצת משעמם. בגב המכשיר מוטבע בצד הימני בצורה בולטת השם מייזו, השובר את המראה הנקי. עובי הסמארטפון סביר ואפילו דק - 7.3 מ"מ עם משקל של 163 גרם, אבל הוא לא מרגיש כבד ביד. הסיבה לכך היא חלוקה נכונה של המשקל במכשיר.

ממשק: מייזו עושה הרבה דברים טוב עם ממשק עם ה-Flyme שלה, המולבש על אנדרואיד 7.0. למשל, נגיעה קלה בכפתור הבית מחזירה אחורה והחלקת האצבע למעלה מצידי הכפתור, מציגה את האפליקציות האחרונות שנפתחו. מצד שני, מייזו מנסה לשמור על בזבוז אנרגיה במכשיר והיא דורשת מהמשתמש להתיר לאפליקציות לעבוד ברקע באופן קבוע.

אומנם לא היו שום בעיות בקבלת הודעות בוואטס-אפ או סלאק, אבל לא משנה כמה התעקשנו, אפליקציות המייל ג'ימייל ו-inbox לא התעדכנו ברקע. כמו כן, גם תפריט השיתופים לאחר צילום מסך, סובל מבאג מוזר, אשר לא מאפשר לפתוח את כל האפשרויות בו. מה שמנע מאיתנו לשתף בצורה נוחה תמונות בוואטס אפ. חנות הגוגל Play לא הייתה מותקנת מראש על המכשיר והדבר דרש עדכון קטן, בשביל שזו תופיע. מדובר בבאגים שכנראה ייפתרו בעדכוני גרסה הבאים.

חומרה: הפרו 7 מציג ביצועים טובים אבל לא מאוד מהירים. יש פה ושם גמגומים. לא כאלו שמפריעים לתפקוד היומיומי. את הסמארטפון מריץ מעבד 8 ליבות P25 של Mediatek, הכולל 4 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 64 ג'יגה, ללא כרטיס הרחבה. קורא טביעות האצבע הממוקם בחזית המכשיר מגיב במהירות. אין כאן התקן NFC, שכבר הפך לסטנדרט בסמארטפונים. זה מאפשר חיבור פשוט באמצעות נגיעה לאוזניות, רמקולים ואביזרים שונים (ומעבר לים גם תשלום סלולרי). כן אפשר למצוא בפרו 7 מיקום לשני כרטיסי סים, פתרון נוח במיוחד לטסים לחו"ל. המכשיר כולל התקן בלוטות' 4.2, אשר סבל פעמים רבות מניתוקים שונים מדיבוריות ורמקולים בהם השתמשנו.

מצלמה: הפרו 7 הוא הדגם הראשון של מייזו המגיע עם מצלמה אחורית בעלת שתי עדשות 12 מגה פיקסל מבית סוני. עדשה אחת עם חיישן מונוכרומטי והשנייה עם חיישן RGB. התמונות נראות כאן טוב ביחס למחיר, הצבעים רווים בצורה מספקת, אבל אין כאן את החדות של הסמארטפונים היקרים יותר. כמו כן, במקום סגור עם תאורה לא אופטימלית, רואים בבירור את הגירעון. ניתן לבצע כאן צילום עם אפקט טשטוש הרקע (בוקה), אשר הפך לפופולרי אצל רוב היצרניות בשוק. התמונות מהסוג הזה נראות טוב, והן גם הופכות את התוצאות למרשימות יותר, אבל פעמים רבות המנגנון פספס חלקים מהאובייקט.

לפרו 7 מצלמה קדמית עם חיישן 16 מגה פיקסל, אבל הקטע כאן הוא לצלם במצלמות האחוריות תמונות סלפי (עם המסך המשני). בכל מקרה, הצילום יוצא לא רע בכלל, אפילו במקומות סגורים התמונות יצאו יחסית חלקות.

סוללה: מייזו הצליחה לשלב כאן סוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר/שעה, אשר השאירה לנו 30% אנרגיה בחצות הלילה, לאחר שהתחלנו להשתמש במכשיר בשעה 7 בבוקר. הפרו 7 גם כולל טעינה מהירה מסוג mCharge 3.0. זאת מספקת בתוך רבע שעה של טעינה 23% אנרגיה ובתוך חצי שעה 46% אנרגיה מהמכשיר. קצב טעינה מכובד.

בשורה התחתונה, הפרו 7 הוא מכשיר טוב, שנמכר במחיר הגיוני וכולל גימיק מיוחד של מסך משני. עד כמה יעיל מסך בגב המכשיר? פחות ממה שאתם חושבים. מייזו גם מציעה כוח עיבוד סביר לקטגוריה, מצלמה אחורית עם שתי עדשות באיכות טובה, אבל פה ושם יש גם באגים בממשק.

מחיר: 1,700 שקל (ברשת באג)

ציון: 8

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.