צפו: מצלמת 360 מעלות של גו פרו ומצלמת אקסטרים חדשה

יצרנית המצלמות הכריזה והשיקה בסוף השבוע האחרון על שני דגמים חדשים ■ זה מה שהם כוללים

ישן
ישן

חברת מצלמות האקסטרים גו פרו, הכריזה והשיקה בסוף השבוע האחרון את מצלמת ה-360 מעלות הראשונה שלה - Fusion. אירוע ההשקה נערך בסן פרנסיסקו, אותו הנחה ניק וודמן, מייסד ומנכ"ל גו פרו. גם בארץ נערך אירוע של היבואנית DAA, בו הדגימו את המוצרים החדשים.

מצלמת ה-360 מעלות יודעת ללכוד וידיאו ברזולוציית 5.2K עם 30 פריימים לשנייה או צילום 3K עם 60 פריימים לשנייה. ה-Fusion כוללת ייצוב תמונה המדמה יכולות מייצב מקצועי. צילום הסטילס כולל חיישן 18 מגה פיקסל, הקלטת אודיו תומכת 360 מעלות וגוף מכשיר עמיד למים עד לעומק 5 מטר.

המצלמה כוללת מד תאוצה, GPS, ג'ירוסקופ, מצפן, תקשורת WiFi ובלוטות'. בדומה למצלמות האקסטרים הרגילות של החברה מהשנה שעברה, גם כאן קיימת יכולת שליטה קולית באנגלית. המצלמה תושק בחודש נובמבר בעולם וגם בישראל. המחיר בארה"ב 700 דולר, בארץ עדיין לא פורסם מחיר.

גו פרו גם השיקה דור חדש לסדרת מצלמות האקסטרים שלה - Hero 6. המצלמה החדשה כוללת צילום וידיאו ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשנייה או 1080p עם 240 פריימים לשנייה. ה-Hero 6 ארוזה במארז מחוספס ועמיד למים עד לעומק של 10 מטר. המצלמה כוללת מעבד GP1 שפותח על מנת למקסם את יכולות הדגם החדש, כך מקבלים קצב ריענון וידאו כפול, איכות וידאו משופרת, טווח דינמי ושיפור בביצועי אור נמוך ביכולת ייצוב הווידאו על פני דורות קודמים של מצלמות ה-Hero.

חשוב לציין, כי מעבד ה-GP1 מאפשר ליהנות מכל היתרונות הללו באופן אוטומטי, כשהוא מקנה למשתמשים אפשרות לייצר וידיאו ולהעלות תמונות מבלי להתעסק בהגדרות מסובכות.

ב-Hero 6 ניתן למצוא GPS, מד תאוצה, ג'ירוסקופ, שליטה קולית, מסך מגע והעלאת תמונות בקצב מהיר דרך WiFi. המצלמה כבר זמינה לרכישה בארץ, המחיר 2,400 שקל.

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.