נעילה חיובית בבורסות אירופה; בריטניה עלתה ב-0.9%

הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים לראות כיצד יתפתחו האירועים בספרד, לאחר משאל העם המתוח מאוד שנערך אתמול בקטלוניה ■ הבנק המרכזי היפני: ביטחון העסקים הגדולים במדינה עלה בשלושת החודשים האחרונים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ב') בבורסות אירופה בפתיחת שבוע המסחר והמדדים עלו בשיעור מירבי של 0.9% בהובלת בריטניה

 

הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים לראות כיצד יתפתחו האירועים בספרד, לאחר משאל העם המתוח מאוד שנערך אתמול בקטלוניה.

בינתיים, הבוקר התברר כי 90% מהמצביעים במשאל העם בקטלוניה הצביעו בעד הכרזת עצמאות והיפרדות מספרד. לדברי ממשלת קטלוניה, 2.26 מיליון איש הצביעו במשאל העם, 42.3% מכלל בעלי זכות ההצבעה בחבל. מאות בני אדם נפצעו אתמול בעימותים עם כוחות הביטחון.

נשיא ממשלת קטלוניה קרלס פוג'דמון אמר בראיון כי נפתחה הדלת להכרזה חד-צדדית על עצמאות החבל. "ביום זה של תקווה וסבל, אזרחי קטלוניה הרוויחו את הזכות למדינה עצמאית".

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית. בסין ובדרום קוריאה לא התקיים היום מסחר לרגל חגים לאומיים, וגם הבורסות בהונג קונג והודו היו סגורות היום.

 

 

מניות חברת הרכב היפנית ניסאן ריכזו עניין שלילי לאחר שדיווחה כי לא תוכל למכור חלק ממכוניותיה החדשות לאחר שהתגלה כי הבדיקות האחרונות שנערכו התבצעו על ידי טכנאים לא מיומנים.

הבנק המרכזי היפני פרסם את סקר "Tankan", שהראה כי ביטחון העסקים הגדולים במדינה השתפר בשלושת החודשים האחרונים לעומת הסקר האחרון בחודש יוני.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]