וול סטריט ננעלה בעליות שערים חרף הטבח בלאס וגאס

השחקנים בשוק ממתינים לדברי טראמפ בנוגע להקלות ברגולציה ■ עלייה במדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה לחודש ספטמבר ■ 58 נרצחו בלאס וגאס, 500 פצועים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

ליות שערים נרשמות היום (ב') בוול סטריט, יומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב, וזאת חרף הטבח הקטלני בלאס וגאס שבו נהרגו 58 ונפצעו מעל 500 איש. השחקנים בשוק ממתינים לדברי טראמפ בנוגע להקלות ברגולציה.

 

גם המשקיעים באירופה לא מתרגשים במיוחד מאירועי "יום הבוחר" בקטלוניה אתמול ומדדי המניות המרכזיים ננעלו בעליות של עד 0.5%. גם אירוע הירי הקטלני בלאס וגאס כאמור לא השפיע על השווקים.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "נגידת הפד ילן מודה שהוועדה המוניטארית די מגששת באפלה בקשר לגורמים המשפיעים על האינפלציה. לאור גובה הריבית הנמוך עדיין שלא מאפשרת תגובה במידה והמצב יורע, הנגידה הביעה תמיכה בעלייה הדרגתית בריבית, אך לא הדרגתית מדי. שיפור מהיר בשוק העבודה עשוי בסופו של דבר להביא להתחממות יתר של המשק ו/או של השווקים וההתמודדות איתה עלולה להביא להאטה משמעותית בכלכלה או אף למיתון.

"למעשה, פירוש דברי הנגידה (כפי שאנו מבינים אותו) שהמשך הדינאמיקה הקיימת במשק האמריקאי יהיה מספיק כדי שה-FED ימשיך להעלות את הריבית בהתאם לתוכנית שלו. לא צריך שינוי גדול כדי שהריבית תגיע לגובה 2.25% בסוף שנת 2018, הרמה הקרובה של התשואה הנוכחית של האג"ח ל-10 שנים" הוא כותב.

בזירת המאקרו, היום לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה לחודש ספטמבר, שעלה ל-60.8 נק', לעומת הצפי לירידה ל-58.1 נק' מ-58.8 נק' בחודש הקודם.

בגזרת המניות, כלכלני ג'פריס הורידו את דירוג ההמלצה למניית פפסיקו  מ"קנייה" ל"החזק".

חברת פלוריסטם  הודיעה היום על קבלת מענק של 7.9 מיליון דולר מתכנית המחקרים האירופאית "הוריזון 2020", עבור פרויקט מחקרי בתאי PLX-PAD של החברה.

חברת ביומד נוספת, כיטוב פארמה , הודיעה היום כי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA , אישר כי הבקשה לאישור של תרופת הדגל שלה, KIT-302 , עומדת בכל הקריטריונים לצורך בחינתה לאישור סופי לקראת שיווק.