אמזון תרחיב את פעילותה בישראל: תצרף עוד 100 עובדים

החברה תצרף לשורותיה עובדים חדשים בתל-אביב ובחיפה, שישתלבו בפיתוח העוזרת האישית הדיגיטלית אלקסה

אלקסה של אמזון/ צילום: בלומברג, Patrick T. Fallon
אלקסה של אמזון/ צילום: בלומברג, Patrick T. Fallon

אמזון מרחיבה את פעילותה בישראל ומודיעה היום (ב') על הקמת קבוצת מחקר ופיתוח שתמוקם במשרדיה בתל-אביב ובחיפה וצפויה להעסיק קרוב ל-100 עובדים. קבוצת הפיתוח החדשה תתמקד ב-Alexa Shopping - אלקסה היא העוזרת האישית הדיגיטלית שפיתחה אמזון, שמאפשרת בין היתר לבצע רכישות און-ליין באמצעות פקודות קוליות.

לפי הודעת אמזון, החברה מחפשת מדענים, מהנדסי תוכנה ומנהלי מוצר שיגויסו לעבוד בקבוצה החדשה ותהליך הגיוס כבר החל. "הקבוצה תעבוד על טכנולוגיה שהיא בליבת החוויה של Alexa Shopping ותפתור בעיות בתחומי השפה הטבעית וחיפוש מדויק (high-precision search)", נכתב בהודעת החברה.

לאחרונה מינתה אמזון שני בכירים שיובילו את המהלך הנוכחי: אייל איטח, לשעבר בכיר במיקרוסופט ישראל, ינהל את צוות המהנדסים בקבוצה החדשה, ויואל מארק, שהייתה בכירה ב-yahoo העולמית וניהלה את המרכז שלה בחיפה, מונתה לסגנית נשיא עולמית בתחום המחקר באמזון.

"Alexa Shopping" היא אחת הטכנולוגיות המלהיבות ביותר של זמננו, המסייעת ללקוחות לבצע רכישות באמצעות הקול בלבד. המטרה שלנו היא להמשיך ולספק ערך ללקוחות באמצעות הפיכה של דבר מאתגר מאוד מהבחינה הטכנולוגית לדבר שנראה כחסר מאמץ", מסר אסף רונן, סגן נשיא Alexa Shopping. "אנחנו להוטים להרחיב את הצוות עם טאלנטים חדשים, ויואל ואייל נמצאים בעמדה טובה לנהל את הקבוצה החדשה הזו של מהנדסים, מדענים ומנהלי מוצר הבונים את העתיד".

עסקה של 360 מיליון דולר

בהודעת אמזון מזכירה החברה שהחלה את נוכחותה בישראל עוד לפני כחמש שנים, בתחום ה-AWS - תחום מחשוב הענן. לאחר מכן, ב-2015, רכשה אמזון את Annapurna Labs העוסקת בתחום, שהוקמה על-ידי אביגדור וילנץ מייסד גלילאו, בעסקה של כ-360 מיליון דולר.

אמזון  נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה עומד על כ-462 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 14.8% במנייתה מאז תחילת השנה.