עליות בסיום במסחר בבורסה בתל-אביב; דור אלון צללה

למרות אירוע הירי בלאס וגאס בו נרצחו 59 איש ונפצעו מעל 500, בורסות ניו-יורק ננעלו במגמה חיובית ■ בניו יורק נפתח המסחר בעליות ■ מניות "תמר" ריכזו עניין

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ג') בעליות שערים. היום היה יום המסחר האחרון לשבוע בבורסה המקומית, כאשר מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל חג הסוכות. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות, והיום נפתח במגמה חיובית. 

 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש במגמה חיובית וזאת חרף הטבח הקטלני בלאס וגאס שבו נהרגו 59 איש ונפצעו מעל 500.  זהו מסע הירי הקטלני ביותר בארצות-הברית אי-פעם. היורה, סטיבן פאדוק בן 64, ירה צרורות רבים מחלון הקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי", בטרם התאבד לפני שהשוטרים פרצו לחדרו. ארגון דאע"ש הודיע כי הוא אחראי לטבח, אולם אין לכך אישור רשמי.

אתמול הסתבר כי 90% מהמצביעים במשאל העם בקטלוניה הצביעו בעד הכרזת עצמאות והיפרדות מספרד. לדברי ממשלת קטלוניה, 2.26 מיליון איש הצביעו במשאל העם, 42.3% מכלל בעלי זכות ההצבעה בחבל. מאות בני אדם נפצעו אתמול בעימותים עם כוחות הביטחון.

נשיא ממשלת קטלוניה, קרלס פוג'דמון, אמר בראיון כי נפתחה הדלת להכרזה חד-צדדית על עצמאות החבל. "ביום זה של תקווה וסבל, אזרחי קטלוניה הרוויחו את הזכות למדינה עצמאית".

כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס פרסמו אתמול סקירה על חברות הפארמה הבולטות, וביניהן גם טבע . בבנק סבורים כי בסך-הכול הסנטימנט כלפי מניות הפארמה חיובי, אך ישנם עדיין סימני שאלה בנוגע לתמחור התרופות בשוק האמריקאי.

שאלת המשקיעים המרכזית קשורה כמובן לתהליך הנוכחי שהחברה עוברת. "אנחנו ממליצים על מניית טבע ב'תשואת חסר' אך מעודדים מהמינוי של קאר שולץ למנכ"ל, לאור הרקע והניסיון המוצלח שלו בחברות התרופות לונדבק ונובו נורדיסק", אמרו הכלכלנים. עם זאת, לדבריהם, "טבע היא סיפור אחר משתי החברות הללו, והיא עומדת בפני אתגרים ייחודיים, הקשורים בעיקר לתעשייה הגנרית שבה לשולץ יש פחות ניסיון".

מניות הפארמה פריגו  ומיילן , ולצידן גם טבע, ריכזו עניין היום. פרוטרום  עלתה בכ-2%. 

 היום אמורה להסתיים סאגת הליך הבחירה של רואי החשבון של בנק לאומי. במהלך היום תתקיים אסיפת בעלי המניות של בנק לאומי   והמדינה - שמחזיקה ב-5.8% ממניות לאומי - מתלבטת אם לאשר את הבחירה.

באוצר מציינים כי אין בעיה עם עצם ההחלטה להותיר את המשרדים KPMG סומך חייקין ו-EY קוסט פורר גבאי כרואי החשבון של הבנק, אולם תהליך הבחירה שביצע הבנק וההמלצות שוועדת הביקורת שינתה בכל פעם - הם הבעייתיים.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  ריכזו עניין.

מניות "תמר" ישראמקו  ודלק קידוחים  עמדו במוקד, לאחר שבית המשפט העליון החליט ביום ה' האחרון שלא למחוק את התביעה הייצוגית נגדן בהיקף 45 מיליארד שקל בגין מחירו המופרז של הגז הטבעי.

שותפות הגז-נפט נאוויטס פטרוליום  נסחרת בבורסה החל מיום ראשון, וכבר גרמה למשקיעיה בהנפקה נזק כספי משמעותי כשננעלה בשווי הנמוך בכ-13% ממחירה בהנפקה.