גאדג'טים: פרטנר TV - בעיקר לחובבי נטפליקס ואפליקציות

פרטנר TV מציעה שירותי טלוויזיה מתקדמים כמו Catch Up או הקלטה בענן, כאשר הכול מחובר לאפליקציות בסמארטפון ובטאבלט ■ מוגבלת בהיצע התכנים, אבל יש כאן חיבור לנטפליקס בתנאי שממשיכים לשלם אחרי 6 חודשי חינם

פרטנר TV / צילום: צחי הופמן
פרטנר TV / צילום: צחי הופמן

שירות הטלוויזיה פרטנר TV נכנס בסערה לשוק המקומי בחודש אוגוסט. הציפייה להשקת שירות הטלוויזיה של פרטנר הייתה רבה. התוצאה היא מוצר המנסה לפנות מצד אחד לצרכני טלוויזיה קלים, אבל כאלו המחפשים לקחת את חוויית הצפייה שלהם לעולם קצת יותר מתקדם. מצד שני, מדובר במוצר הרוצה להפוך למזוהה עם נטפליקס, כאשר בדרך הוא רוכב על התכנים ששירות ה-VOD האמריקאי מציע.

ממשק: שירות טלוויזיה טוב צריך להגיע עם ממשק משתמש ידידותי ומהיר להבנה. נטפליקס הוא דוגמא לשירות עם אחד הממשקים הטובים ביותר היום, מכיוון שהוא לומד את המשתמש. הממיר של פרטנר מבוסס על אנדרואיד TV ועליו מולבש הממשק של החברה. הממשק של פרטנר לא דומה לזה של נטפליקס, אין כאן התאמה אישית למשתמש, אבל כן יש ניסיון להציע ממשק הנראה הרבה יותר טוב משל המתחרים. הוא עדיין סובל ממחלות ילדות, כמו מהירות תגובה לא מספקת או באגים, אבל כאלו שכנראה יפתרו עם עדכוני גרסאות.

החוויה בממשק מתחילה עם תצוגת ערוץ טלוויזיה בשידור חי (למשל, ערוץ 2). לחיצה על כפתור הבית מכניסה את המשתמש לסרגל המציג את כל הערוצים, VOD, אפליקציות או תפריט חיפוש. הכפתור החשוב באמת, מלבד זה של נטפליקס, הוא VOD. קל מאוד להגיע לאן שרוצים בממשק ויש מספר אפשרויות, המאפשרות לכל אחד לבחור בדרך הנוחה שלו. יש כאן גם אפשרות חיפוש, המאפשרת למצוא בקלות את התכנים בהם מעוניינים.

טלוויזיה: פרטנר מציעה מלבד ערוצי עידן פלוס העוברים דרך האינטרנט (כאן, 2 ו-10), גם ערוצים 20, ערוץ המוזיקה הישראלי 24, AMC, ויוה, ויוה פלוס, בית פלוס, פאשן TV, נשיונל ג'יאוגרפיק, 5 ספורט, 5 פלוס, 5 גולד, 5 לייב HD וגם 5 לייב HD וגם ערוץ Ginx העוסק ב-ESports. חובבי הספורט יקטרו שחסרים כאן צ'רלטון וספורט 1 ו-2. לילדים יש את ערוץ הילדים, לוגי, זום, ג'וניור, ערוץ הכוכבים ובייבי.

פרטנר מאפשרת לעצור שידור בזמן אמת, כאשר הטלפון מצלצל או רוצים ללכת לשירותים. ניתן גם להקליט תוכניות בענן וגם לעבור אחורה בחלק משמעותי מהערוצים (שבועיים אחורה) וכך לצפות בתוכניות שהתפספסו. הפיצ'ר הזה הנקרא Catch Up והוא גאוני (קיים אצל חלק מהמתחרים).

נטפליקס: פרטנר בנתה את שירות הטלוויזיה סביב שירות ה-VOD של נטפליקס. גם הקמפיינים הפרסומיים שלה דואגים להבליט את נוכחות נטפליקס. מבחינת המשתמש, אשר לא משתמש בנטפליקס באופן פרטי, השילוב בין שני השירותים הוא כמעט שקוף. זה מתחיל עם חצי שנה של מנוי חינם לנטפליקס HD או 5 חודשים ב-4K (הממיר של פרטנר תומך ברזולוציית 4K), זה ממשיך עם כפתור יעודי לנטפליקס בשלט רחוק וממשיך עם המלצות על תוכניות נטפליקס בתפריט ה-VOD וגם ערוץ בתפריט הערוצים.

עלות מנוי חודשית לנטפליקס היא 30 שקל לגרסת הבסיס, שמשתמשים רבים לא יסתפקו בה, כי היא מאפשרת צפייה רק באיכות SD. חבילת ה-40 שקל מאפשרת צפייה ב-HD, בעוד שחבילת ה-50 שקל מספקת איכות 4K. נטפליקס מציעה מנוי לחודש ראשון חינם (בלי קשר לפרטנר).

תוכן: ממשק טוב, חיבור עם נטפליקס, בסוף מה שמשנה זה התוכן שפרטנר מציעה למנויים שלה. פרטנר עדיין לא מציעה ספריית תוכן עשירה מאוד וכנראה ייקח עוד זמן עד שהיא תתחרה בזו של שאר השחקניות הגדולות. נתחיל בזה, ש-HBO אין כאן (משחקי הכס או ווסטוורלד), מה כן יש? ממלכת החיות (עונות 1 ו-2), מתחזים, נשק קטלני, מר רובוט (עונות 1 ו-2), האנטומיה של גריי (עונות 1 עד 11) והמון סדרות ישראליות מערוצי הטלוויזיה המסחריים.

מבחינת סרטים, התוכן המוצע בחינם מוגדר כענתיקה: אחרון גיבורי הפעולה, גודזילה ובחורים רעים. בשביל לראות סרטים יותר חדשים וגם ישנים, צריכים לשלם 18 שקל להשכרה של 48 שעות. למשל, הרוח במעטפת, לוגאן וחיות הפלא. חובב טלוויזיה כבד, שלא יעשה את המנוי המשלים לנטפליקס לאחר חודשי החינם, יתקשה להסתדר עם ההיצע של פרטנר. אלא אם כן פרטנר תפתיע ותוסיף תכנים בקצב מהיר יותר בחודשים הקרובים.

אפליקציות: מכיוון שמדובר במערכת הפעלה אנדרואיד TV, ניתן להתקין אפליקציות מחנות הגוגל Play היעודית, כמו פייסבוק וידיאו, יו טיוב, Plex, Twitch, גוגל מיוזיק וכמובן גם משחקים רבים.

ממיר: פרטנר מתגאה בשלט הרחוק שלה, הכולל כפתורים יעודיים לנטפליקס ויו טיוב. מדובר בדרך נוחה להנגיש את שני השירותים המדוברים לצופים. היה נחמד אם פרטנר כבר הייתה מאפשרת בלחיצה על כפתור נטפליקס, הפעלה ישירה של הטלוויזיה והערוץ המיועד. כמו כן, עד כמה שכפתור יעודי לנטפליקס הוא יחודי לעומת הוט/yes/סלקום/סמארט, כפתור מהסוג הזה קיים בטלוויזיות רבות הנמכרות בשוק בשנים האחרונות מבית סמסונג, LG, סוני ויצרניות נוספות.

כדאי לציין שהשלט קומפקטי, מרגיש מעט זול, כולל כפתורי ספרות לזפזופ נוח בין הערוצים, בנוסף למעבר של Page Up או Down וגם תפריט חיצים לניווט. מה שמעט חסר, הוא התקשורת של השלט, העובדת באינפרה אדום ולא בלוטות'. דבר המחייב קשר עין בין השלט לממיר.

הממיר עצמו קומפקטי (לא קטנצ'יק כמו הממיר של סמארט), יש לו חיבורי HDMI, כניסת LAN, כניסת USB, קורא מיקרו SD וגם יציאה אופטית. בנוסף תמצאו כאן תקשורת בלוטות' שתאפשר לכם לחבר אוזניות אלחוטיות.

אפליקציה: פרטנר מציעה אפליקציות לסמארטפוני וטאבלטי אנדרואיד ואפל. חוויית הממשק דומה מאוד לזו של הממיר. ניתן לגשת כאן לספריית ה-VOD, לספריית ההקלטות הפרטית בענן ולשירות ה-Catch Up. ניתן לצפות ב-5 מכשירים במקביל (כולל טלוויזיה).

בקרוב פרטנר TV יהיה גם זמין על טלוויזיות חכמות של אנדרואיד TV (למשל, סוני). הדבר שונה מסלקום TV, אשר השירות שלה קיים על טלוויזיות חכמות של אנדרואיד TV, סמסונג ו-LG, אשר כל אחת מהן מחזיקה מערכת הפעלה משלה לטלוויזיות. כך הדבר חוסך השכרת ממיר מסלקום. אנו מקווים שפרטנר תציע פתרון כזה גם אצלה ולפחות תציע אפשרות להשתמש בשירות על סטרימרי אנדרואיד TV או אפל TV. אנו לא רואים שום ערך בהשכרת ממיר מחברת תקשורת.

בשורה התחתונה, פרטנר TV מציעה חבילת ערוצים לינאריים, הכוללת שפע ערוצי ילדים, גיימינג ו-2 ו-10 (נקודת התורפה היא ערוצי הספורט). היא גם מציעה שירותי טלוויזיה מתקדמים כמו Catch Up או הקלטה בענן, כאשר הכול מחובר לאפליקציות בסמארטפון ובטאבלט. ה-VOD שפרטנר מציעה מוגבל בהיצע התכנים, אבל יש כאן חיבור לנטפליקס, המרגיש כחלק פנימי מהמוצר (בתנאי שממשיכים לשלם את המחיר הנוסף).

מחיר: 70 שקל לחודש, כולל ממיר בודד. עבור כל ממיר נוסף התשלום הוא 30 שקל לחודש. ההתקנה חינם. כל חמשת ערוצי הספורט מבית RGE ניתנים ללקוחות לחצי שנה חינם, לאחר חצי שנה נשארים שני ערוצי הבסיס: ספורט 5 וספורט 5 פלוס, ושלושת ערוצי הפרימיום ייכנסו לחבילה בתוספת תשלום של 50 שקל.

ציון: 8.5.

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.