נעילה מעורבת באירופה; מדריד התאוששה וזינקה 2.5%

הראלי בבורסה הספרדית נרשם לאחר שאתמול היא רשמה את הירידה החדה ביותר ב-15 חודשים, עקב העמקת הקרע מול הקטלונים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ה') ננעל היום במגמה מעורבת, עם ירידות בגרמניה, עליות בלונדון וזינוק בבורסת מדריד. כל זאת על רקע שיאים במסחר בוול סטריט.

 

הנפט נסחר היום בעליות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין , אמר אתמול (ד') כי ייתכן ההסכם לקיצוץ תפוקת הנפט על-ידי מדינות OPEC יוארך עד לסוף 2018. זאת לקראת ביקורו של מלך סעודיה סלמן ברוסיה היום.

לקראת הביקור אמר הבוקר של האנרגיה הרוסי, אלכסנר נובאק, בריאיון ל-CNBC, כי מדינות הארגון מצייתות להחלטה כמעט באופן מלא. זאת, בניגוד להסכמים קודמים במסגרתם לא שמרו המדינות החברות בארגון אל המכסות שלהן התחייבו, מה שהביא לירידה במחירים.

בספרד המשיכו המשקיעים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, עם העמקת הקרע בין מדריד לבדלנים קטלונים. מדד IBEX 35 התאושש וזינק היום בכ-2.5% לאחר שאתמול (ד') רשם את הירידה החדה ביותר שלו זה 15 חודשים. 
מניית אסא אבלוי השבדית צונחת ב-5% על רקע דיווח כי מנכ"ל החברה שוקל להתפטר.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשמניות הקמעונאות באוסטרליה ירדו בעקבות אכזבה מנתון מאקרו שפורסם שם. 

 

באוסטרליה פורסם היום נתון המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, שהצביע על ירידה של 0.6% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3%. היה זה הנתון הגרוע ביותר מאז תחילת 2013. 

בארה"ב פורסמו היום הנתונים השבועיים על שוק העבודה, שהצביעו על ירידה ל-260 אלף במספר תביעות העבודה החדשות, לעומת צפי ל-266 אלף תביעות חדשות, לאחר שאתמול פורסמו נתוני סקר ADP לתוספת המשרות למגזר הפרטי בחודש ספטמבר. בחודש שעבר נוספו 237 אלף משרות. הצפי עמד על 131 אלף משרות, והנתון הסופי עומד על 135 אלף משרות חדשות. הדוח הגיע יומיים לפני דוח התעסוקה החודשי לספטמבר לכלל שוק העבודה (המגזר הלא-חקלאי) שיתפרסם מחר.

עוד התפרסם היום בארה"ב המאזן המסחרי שהראה צניחה בגירעון המסחרי לשפל של 11 חודשים. ההזמנות ממפעלים התאוששו ועלו באוגוסט ב-1.2%, לאחר צניחה של 3.3% ביולי. 

מניות הקמעונות הגדולות באוסטרליה רשמו ירידות של 2.5%-1.5% בתגובה לפרסום הנתונים היום.