"ייתכן וההסכם לקיצוץ תפוקת הנפט יוארך עד סוף 2018"

אתמול דיווחה סוכנות האנרגיה האמריקאית (EIA)  כי יצוא הנפט מארה"ב קפץ ל-1.98 מיליון חביות בשבוע שעבר, לעומת 1.5 מיליון חביות בשבוע הקודם

מתקן הפקת נפט וגז / צילום: בלומברג
מתקן הפקת נפט וגז / צילום: בלומברג

נשיא רוסיה, ולאדימיר פוטין, אמר אתמול (ד') כי ייתכן ההסכם לקיצוץ תפוקת הנפט על ידי מדינות OPEC יוארך עד לסוף 2018. זאת לקראת ביקורו של מלך סעודיה סלמן ברוסיה היום.

לקראת הביקור אמר הבוקר של האנרגיה הרוסי, אלכסנר נובאק, בריאיון ל-CNBC, כי מדינות הארגון מצייתות להחלטה כמעט באופן מלא. זאת, בניגוד להסכמים קודמים במסגרתם לא שמרו המדינות החברות בארגון אל המכסות שלהן התחייבו, מה שהיא לירידה במחירים.

חוזה ברנט נסחר היום בירידה קלה סביב 55.9 דולר לחבית. בשלושת החודשים האחרונים זינק מחיר החבית מ-47 ל-59 דולר, לפני שירד למחירו הנוכחי.

ההסכם הראשוני בין מדינות OPEC קבע כי קצב הפקת הנפט של מדינות אופ"ק יצומצם ב-1.8 מיליון חביות ליום, וזאת עד לחודש יוני 2017. לאחר מכן הוארך ההסכם עד לחודש מרץ 2018.

במסגרת ההסכם קבעו מדינות אופ"ק כי ניתן להאריך אותו בחצי שנה נוספת כשברור לכל שהארכה כזו תחייב הסכמה של ארה"ב שהיטלטלה באותם ימים בין הרצון לתמוך בערב הסעודית לרצון להפעיל לחצים כלכליים על רוסיה. ההודעה של שרי הנפט של רוסיה וערב הסעודית על הארכה אל מעבר למועד הנקוב בהסכם הקודם הפתיעה את המשקיעים.

אתמול דיווחה סוכנות האנרגיה האמריקאית (EIA)  כי יצוא הנפט מארה"ב קפץ ל-1.98 מיליון חביות בשבוע שעבר, לעומת 1.5 מיליון חביות בשבוע הקודם.