יום שישי של שיאים בוול סטריט - הרצף הארוך ביותר ב-20 שנה

אמזון עלתה והורידה את המתחרות ■ נטפליקס העלתה מחירים וזינקה ביותר מ-4% ■ הנפט עלה ב-1.5% על רקע ביקור המלך הסעודי ברוסיה ■ ירידה במספר דרישות העבודה החדשות ל-260 אלף ■ הגירעון במאזן המסחרי באוגוסט צנח ב-2.7% לרמה הנמוכה זה 11 חודשים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמות היום (ה') במסחר בוול סטריט, שהלכו והתחזקו במשך היום, לאחר עליות מינוריות במדדים בפתיחת היום. המדדים רושמים שיאים חדשים, ומדד S&P 500 בדרך לרשום שישה ימים רצופים של שיאים - הרצף הארוך ביותר מאז 1997. המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה מעורבת. 

 

בארה"ב פורסמו היום בשעה 15:30 (שעון ישראל) הנתונים השבועיים על שוק העבודה. מספר דורשי העבודה החדשים בשבוע האחרון של ספטמבר צנח ב-12 אלף ל-260 אלף, לעומת צפי ל-266 אלף תביעות חדשות. ממוצע דורשי העבודה בארבעת השבועות האחרונים ירד ב-9,500 ל-268,250. 

אתמול פורסמו נתוני סקר ADP לתוספת המשרות למגזר הפרטי בחודש ספטמבר. בחודש שעבר נוספו 237 אלף משרות. הצפי עמד על 131 אלף משרות, והנתון הסופי עומד על 135 אלף משרות חדשות. הדוח הגיע יומיים לפני דוח התעסוקה החודשי לספטמבר לכלל שוק העבודה (המגזר הלא-חקלאי) שיתפרסם מחר.

עוד התפרסם ב-15:30 שעון ישראל הגירעון במאזן המסחרי בארה"ב, שהצביע באוגוסט על נפילה של 2.7% ל-42.4 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה ביותר זה 11 חודשים. היבוא לארה"ב ירד באוגוסט ב-0.1% ל-237.7 מיליארד דולר, ואילו היצוא עלה באותו חודש ב-0.4% ל-195.3 מיליארד דולר. 

עוד התפרסמו היום בשעה 17:00 שעון ישראל נתוני ההזמנות ממפעלי תעשייה. ההזמנות התאוששו באוגוסט ב-1.2% לאחר צניחה חדה בחודש הקודם. האנליסטים צפו עלייה של 1.1% בסך ההזמנות ממפעלים, לאחר צניחה של 3.3% ביולי. 

נוסף על כך מתמקדים המשקיעים היום בדבריהם של ראשי הפד. לדברי אחד המושלים בפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, יותר חוקים ויותר רגולציה אינם תמיד הפתרון העדיף לבעיות בשווקים הפיננסיים. פאוול הוא בין המועמדים המובילים להחליף את ג'נט ילן כיו"ר הפד שכהונתה תגיע לסיומה בפברואר.

נשיא הפד בפילדלפיה, פטריק הארקר, אמר כי הוא "רושם בעיפרון" העלאת ריבית שלישית בדצמבר, והוסיף כי הצעד תלוי בביצועי האינפלציה בחודשים הקרובים. 

הנפט נסחר בעלייה של כ-1.5% היום. נשיא רוסיה, ולאדימיר פוטין , אמר אתמול (ד') כי ייתכן שההסכם לקיצוץ תפוקת הנפט על-ידי מדינות OPEC יוארך עד לסוף 2018. זאת לקראת ביקורו של מלך סעודיה סלמן ברוסיה היום.

לקראת הביקור אמר הבוקר שר האנרגיה הרוסי, אלכסנדר נובאק, בריאיון ל-CNBC, כי מדינות הארגון מצייתות להחלטה כמעט באופן מלא. זאת, בניגוד להסכמים קודמים במסגרתם לא שמרו המדינות החברות בארגון אל המכסות שלהן התחייבו, מה שהביא לירידה במחירים.

מניות חברות המשלוחים יונייטד פרסל סרוויס  (UPS) ופדקס  רושמות ירידות היום, לאחר דיווח כי אמזון, המתחרה בשוק שבו הן פועלות, בוחנת שירות משלוחים חדש.

מניית נטפליקס נסחרת היום בעליות לאחר שהחברה הודיעה כי היא מעלה את התעריפים למנויי הטלוויזיה בסטרימינג שלה. 

מניית טסלה  עלתה אתמול בעקבות סיקור אוהד מנומורה בנק שהחל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 500 דולר - פרמיה של יותר מ-40% על מחיר המניה בשוק.

מניית טבע  נסחרת בירידות, לאחר ירידה חדה אתמול. היום נודע ששתי חברות קיבלו אישור לשווק את הגרסה הגנרית של הקופקסון במינון 40 מ"ג, זאת בהמשך לאישור שקיבלה אתמול חברת מיילן  לשיווק מיידי של שתי גירסאות של התרופה לטיפול בטרשת נפוצה במינונים שונים. שני המינונים שקיבלו אישור הם בהזרקה במינון של 40 מ"ג לתרופת ה-Glatiramer Acetate הניתנת 3 פעמים בשבוע, ו-20 מ"ג בהזרקה פעם ביום. 

ענקית הטכנולוגיה, חברת גוגל  , חשפה אתמול באירוע בקליפורניה מספר מוצרים חדשים, ביניהם מחשב, רמקולים חכמים וסמארטפונים מסדרת פיקסל.