ה-FDA: הכללת המילה "אהבה" ברשימת הרכיבים - הפרת חוק

רשות המזון והתרופות בארה"ב שלחה מכתב למאפייה שכללה את הרכיב "אהבה" ברשימת הרכיבים המוטבעת על הגרנולה שהיא מייצרת

תערובת גרנולה מוכנה / צילום: בן יוסטר
תערובת גרנולה מוכנה / צילום: בן יוסטר

 

ה-FDA, רשות המזון והתרופות בארה"ב, הודיעה למאפייה סיטונאית שהיא מפרה את החוק בכך שהיא כוללת את המרכיב "אהבה" ברשימת המרכיבים שלה.

מאפיית Nashoba Brook (נאשובה) רושמת את המרכיב "אהבה" בגרנולה שהיא מייצרת, ולפי ה-FDA מדובר בסיווג פסול של מזון, וכי מדובר ב"שם שאינו נפוץ או רגיל למרכיב מזון, ולפיכך הוא נחשב כחומר זר". ה-FDA דיווחה על ההפרה במכתב מ-22 בספטמבר. 

מנכ"ל המאפייה, ג'ון גייטס, אמר לבלומברג בראיון כי תגובתה של הרשות להכללת המרכיב הפעיל אהבה ברשימה "הרגישה כל כך כמו ג'ורג' אורוול". הוא אמר כי החוק הקובע שבתי עסק אינם יכולים להכליל אהבה כרכיב "היות שהוא עלול להטעות", מעלה תחושה טיפשית מאוד.  

"אני מבין אם מבקשים מיצרן מזון להסיר מהרשימה רכיב שלא באמת נמצא שם", אמר גייטס. "אבל במקרה הזה, התחושה היא שהיה צריך להיות מישהו ב-FDA שיביט בזה ויאמר, 'האם זה באמת משהו שאנחנו רוצים לכתוב עליו מכתב לחברה'?". 

ה-FDA מסרה לבלומברג כי השימוש ב"אהבה" בגרנולה לא היה בראש דאגותיה בכל הנוגע לנאשובה. הרשות ציינה כי המאפייה מפרה את הכללים הנוגעים לייצור המזון, ובין היתר לא ניקתה קערה ששימשה למוצר שאינו חלבי כשעדיין היו בה שרידי גבינה בתוכה, על קצותיה ומבחוץ".