מרכז נתונים נוסף לפייסבוק: תשקיע 1 מיליארד דולר בוירג'יניה

החברה משקיעה 750 מיליון דולר בבנייה ו-250 מיליון דולר במתקנים סולאריים מרובים שיספקו חשמל למרכז הנתונים

השפלה בפייסבוק / צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
השפלה בפייסבוק / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

 

פייסבוק ממשיכה להרחיב את הפריסה שלה בארה"ב, והתחנה הבאה היא וירג'יניה. 

מושל וירג'יניה, הדמוקרט טרי מקאוליף, הודיע היום (ה'), שפייסבוק תקים את מרכז הנתונים הבא שלה במחוז הנריקו, צמוד לבירה ריצ'מונד. 

פייסבוק מתכננת להשקיע 1 מיליארד דולר במדינה. החברה משקיעה 750 מיליון דולר בבנייה ו-250 מיליון דולר במתקנים סולאריים מרובים שיספקו חשמל למרכז הנתונים, כך לדברי מקאוליף.

"העבודה עם חברות כמו פייסבוק ורבות אחרות מסייעת לנו לקדם את מעמדה של וירג'יניה כמובילה גלובלית בכלכלת הטכנולוגיה", אמר מקאוליף באירוע ההכרזה על ההחלטה. 

ההשקעה צפויה לייצר 100 מקומות עבודה במשרה מלאה.

פייסבוק תקבל כ-19 מיליון דולר בפטור ממסים מהמדינה עד 2035, כך לפי הרשות האחראית על הפיתוח הכלכלי בוירג'יניה.

לפייסבוק כבר יש מרכזי נתונים באורגון, בקרוליינה הצפונית ובאיווה. נוסף על כך נמצאים בבנייה מרכזים בפורט וורת', טקסס; בלוס לונאס, ניו מקסיקו; ובניו אלבני, אוהיו. 

"אחד מהגורמים החשובים הרבים בחיפושנו אחר מיקום הולם למרכזי נתונים חדשים הוא היכולת להשיג אנרגיה נקייה ומתחדשת. אנו צופים גם שותפויות גדולות בתוך הקהילה המקומית, תשתיות משמעותיות... ומאגר עוצמתי של כישרונות מקומיים", כך אמרה רייצ'ל פיטרסון, מנהלת אסטרטגיית מרכזי הנתונים של פייסבוק.  

אפילו בשעה שפייסבוק מתמודדת עם ביקורת על 3,000 מודעות שנרכשו בידי גורמים רוסיים, שהופיעו בפלטפורמה בתקופת מסע הבחירות בארה"ב, ממשיך לגדול בסיס המשתמשים של הפלטפורמה - ויחד איתו הצורך בעוצמה מחשובית. בחודש יוני האחרון עברה פייסבוק את רף 2 מיליארד המשתמשים החודשיים.