קרב בין ענקיות גנריקה: מיילן עקפה את טבע בשווי שוק

טבע נסחרת בשווי 16.2 מיליארד דולר, 48.7% מתחת למחיר שבו נסחרה בתחילת אוגוסט ■ מיילן נסחרת בשווי 20.6 מיליארד דולר

חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה
חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה

אחרי שנים שבהן התהדרה טבע בתואר "חברת הגנריקה הגדולה בעולם", מיילן עוקפת אותה, לפחות מבחינת שווי השוק. לאחר הנפילה האחרונה במניה, טבע נסחרת בשווי 16.2 מיליארד דולר, 48.7% מתחת למחיר שבו נסחרה בתחילת אוגוסט. מנגד, מיילן נסחרת בשווי 20.6 מיליארד דולר. להיפוך הזה יש גם משמעות סמלית במאבקי היוקרה בין שתי החברות.

מתחרות מרות: בעוד שטבע נפלה ב-64.6% בשנה האחרונה, מיילן ירדה ב-1.5% בלבד
 מתחרות מרות: בעוד שטבע נפלה ב-64.6% בשנה האחרונה, מיילן ירדה ב-1.5% בלבד

כזכור, רק לפני שנתיים וחצי טבע ניסתה להשתלט על מיילן השתלטות עוינת, בעסקה של יותר מ-40 מיליארד דולר. טבע נסחרה אז בשווי של כ-60 מיליארד דולר, והנהלת מיילן התנגדה באופן נחרץ לניסיון ההשתלטות. יו"ר מיילן, רוברט קורי, שלח מכתבים עוקצניים להנהלת טבע, ובהם כתב בין השאר כי "טבע והדירקטוריון שלה צריכים למצוא פתרון לסוגיות האסטרטגיות העמוקות (כולל נפילה מצוק הקופקסון), שאינן קשורות למיילן", וכי דירקטוריון טבע "לא מתפקד" ואסטרטגיית החברה "מזגזגת".

לאחר שטבע ויתרה על מיילן לטובת רכישת אקטביס, הגיע קורי לישראל במסגרת ניסיון ההשתלטות על פריגו. הוא העריך אז שמיילן תוכל לקבל בהקדם אישור לשיווק גרסה גנרית לקופקסון, בעוד שהאישור לטבע לשווק גרסה גנרית לתרופת הדגל של מיילן, אפיפן לטיפול באלרגיות חריפות, יתעכב. התחזית הזאת שלו התממשה. אמנם לקח זמן עד שמיילן קיבלה את האישור לקופקסון, אך היא קיבלה אותו לבסוף, ואילו טבע עדיין מחכה לאישור השיווק של אפיפן גנרי.