זכוכית הפלא: הפיתוח הישראלי שצובר תאוצה בעולם

לאחר שהתברגה בין 13 החברות החדשניות שמוצריהן יוטמעו במכוניות העתיד של מרצדס, חתמה לאחרונה חברת Gauzy הישראלית על שת"פ עם תאגיד Avery Dennison לפיתוח ושיווק מוצריה בעולם ■ מדובר במוצרים המשלבים טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לשנות מצב של משטחים שקופים

גאוזי   צילום: מתוך הוידאו
גאוזי צילום: מתוך הוידאו

תאגיד Avery Dennison האמריקאי, חברת הנדסת וייצור חומרים המתמחה בתכנון וייצור מגוון רחב של תוויות וחומרים פונקציונליים, הודיעה היום כי ביצעה השקעה ב-Gauzy, חברת פיתוח וייצור שבסיסה בישראל המתמחה בייצור LCG ® (זכוכית גביש נוזלי) ופיתוח יישומים ופתרונות מבוססי גבישים נוזליים למגוון שווקים לרבות: בנייה, רכב, מוצרי צריכה אלקטרוניים, מכשירי חשמל ביתיים, מערכות סולאריות ועוד.

Gauzy מתמקדת בהטמעת מוצרים ויישומים מתקדמים בתחום השליטה במעברי אור, בעיקר בכל הקשור למוצרי "זכוכית חכמה", לרבות פיתוח אפליקציות שונות על גבי חלונות משני גוון, שניתן לשנות את צבעם משקוף לאטום בהפעלה חשמלית. טכנולוגיה זו מאפשרת, למשל, מגוון יישומים שלא נראו עד כה כמו ברמות שקיפות שונות (Dimming), אפשרות להקרנה באיכות גבוה על גבי חומרים שונים ועוד, שליטה אלקטרונית במעברי אנרגיה וחום דרך מפתחים שקופים (כמו חלונות) ועוד.

הפתרונות המתקדמים של Gauzy נמצאים כרגע בשימושים אדריכליים מגוונים ובשלבים ראשונים של הטמעה בתעשיית הרכב עם יצרני רכב מובילים.

בשנה שעברה נבחרה Gauzy על-ידי חברת מרצדס-בנץ (דיימלר) להשתתף ב"מאיץ הסטארט-אפים החדש של החברה שמטרתו ליישם טכנולוגיות פורצות דרך לייצור רכב סדרתי. מתוך מאות סטארט-אפים מרחבי העולם אשר הגישו מועמדות למאיץ, התקבלו 13, כאשר Gauzy נבחרה ראשונה וכבר הציגה אבי-טיפוס מתקדמים יחד עם מרצדס. עוד בשנת 2016, רשת קראון פלאזה העולמית בחרה בטכנולוגיה של Gauzy למלון הדגל שלה בשדה התעופה של סינגפור בהיקף של מספר מיליוני דולרים.

Avery Dennison Hanita, חטיבה עסקית של Avery Dennison, המייצרת סרטי ציפוי מיוחדים ליישומים תעשייתיים ומסחריים שונים, התקשרה בהסכם עם Gauzy לשיתוף-פעולה בפיתוח ושיווק גרסה משופרת של סרט ציפוי החלונות משני גוון של Gauzy, שיתווספו לתיק מוצרי סרטי ציפוי החלונות שלה. בנוסף, החברה זיהתה הזדמנויות בפלחי השוק של אדריכלות ומסחר קמעונאי לפתרונות אלה.

שתי החברות מצפות כי שיתוף-הפעולה ביניהן יניב הזדמנויות לפיתוח מוצרים נוספים גם לענף הרכב.