נעילה שלילית בוול סטריט; אפל טיפסה, טבע המשיכה לרדת

סיכוי של כמעט 90% להעלאת הריבית בדצמבר בפעם השלישית השנה ■ יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט הזהיר הלילה כי הנשיא דונלד טראמפ עלול להוביל את ארה"ב אל מלחמת עולם שלישית

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים קלות, לאחר שהמדדים המובילים בניו-יורק העפילו בשבוע שעבר לשיאים חדשים. בבורסות אירופה ננעל המסחר מוקדם יותר הערב במגמה מעורבת.

 

היום חל חג יום קולומבוס ברחבי ארצות הברית, אולם המסחר התנהל כסדרו - עם מחזורי מסחר דלילים מהרגיל. ביום שישי ננעל שבוע המסחר ביציבות, לאחר שיום לפני ננעל המסחר בניו-יורק בעליות שערים ניכרות, תוך שהמדדים המובילים שוברים שיאים. ביום שישי פורסם גם דוח התעסוקה האמריקאי. על פי הדוח, שוק העבודה איבד בחודש ספטמבר 33 אלף מקומות עבודה, לעומת הצפי שעמד על 82 אלף משרות. שיעור האבטלה מכוח העבודה ירד ל-4.2%.

על פי החוזים העתידיים, הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית בפגישתו הבאה בחודש דצמבר בסיכוי של כמעט 90%. זו תהיה העלייה השלישית השנה.

גזרת המאקרו דלילה היום, ומחירי הנפט  אינם יציבים.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר, הזהיר הלילה כי הנשיא דונלד טראמפ עלול להוביל את ארה"ב אל מלחמת עולם שלישית. קורקר הזהיר כי "איומיו הפזיזים של הנשיא כלפי מדינות אחרות יכולות להעלות את המדינה על הנתיב למלחמת עולם שלישית". קרוקר לא הסתפק בכך ואמר כי טראמפ "מנהל את הבית הלבן כמו תוכנית ריאליטי". לדבריו, "הוא מתנהג כאילו הוא בתוכנית 'המתמחה' או משהו בסגנון".

גורל קטלוניה עדיין לוט בערפל. הפרלמנט אמור להודיע השבוע האם בחר בפרישה, או שיבחר לנהל מו"מ. ממשלת ספרד ניסתה להפיק תועלת מהלחץ הכלכלי על קטלוניה ואישרה שלשום צו שיקל על חברות להעביר את משרדיהן הראשיים הרשמיים אל מחוץ למחוז. כמה חברות ספרדיות הכריזו כבר על תוכניותיהן להעביר את משרדיהן הראשיים הרשמיים אל מחוץ למחוז קטלוניה, מחשש שהמחוז יכריז על פרישה מספרד בימים הבאים. 

טבע  ומיילן  לא יורדות מהכותרות, ויעמדו במוקד גם במסחר היום.  אחרי שנים שבהן הייתה טבע חברת הגנריקה הגדולה בעולם, מיילן עוקפת אותה, לפחות מבחינת שווי השוק. לאחר הנפילה האחרונה במניה, טבע נסחרת בשווי 16.2 מיליארד דולר, 48.7% מתחת למחיר שבו נסחרה בתחילת אוגוסט. מנגד, מיילן נסחרת בשווי 20.6 מיליארד דולר. 

ג'נרל אלקטריק  במוקד לאור ההודעה על המינויים החדשים בחברה. 

טסלה  וג'ונסון אנד ג'ונסון  גם הן ריכזו עניין. 

אפל  יצאה בהודעה כי חלק מסוללות האייפון 8 שלה עלולות להתנפח. מניות דיסני  ו- נורתרופ גרומן  ריכזו גם הן עניין.

אלפאבית , חברת האם של גוגל, קיבלה רישיון לייצור רשת שתסייע לשקם את ההרס הטכנולוגי שיצר הוריקן מריה בפורטו ריקו.