צפו: מיזם האינטרנט של גוגל עשוי להציל את פורטו ריקו

פרויקט ה-LOON של גוגל הוא רעיון נועז שהחל את דרכו במעבדת X הסודית של החברה ■ מטרתו לחבר אזורים מרוחקים בעולם לרשת האינטרנט באמצעות בלוני ענק מעופפים ■ בימים אלה קיבל הפרויקט אור ירוק להפעלתו מעל פורטו ריקו, שנפגעה באורח קשה משני הוריקנים

גוגל לוגו
גוגל לוגו

פרויקט ה-לון (LOON) של ענקית החיפוש גוגל הוא רעיון נועז שהחל את דרכו במעבדת איקס הסודית של החברה. מטרת הפרויקט היא לחבר אזורים מרוחקים בעולם באמצעות בלוני תקשורת מעופפים. בימים אלה קיבל הפרויקט אור ירוק לצאת לטיסת מבחן אמיתית באזור של האי פורטו ריקו שנפגע באורח קשה משני ההוריקנים "אירמה" ו"מריה".

הרעיון מאחורי פרויקט לון הוא להשתמש בצי של בלונים המופעלים סולרית ומצוידים בציוד תקשורת המאפשר ליצור רשת תקשורת בסטרטוספירה. משם מתבצע החיבור לאלה המצויים על הקרקע. גוגל כבר ביצעה מספר ניסויים לטכנולוגיה בניו זילנד וברזיל כשהיא אוחזת בידה גם בהסכם שיתוף פעולה עם סרי לנקה ואינדונזיה לפריסת התשתית האווירית מעליהן בבוא היום.

חייבים לציין שפעולה באזור מוכה אסון כמו פורטו ריקו, שכעת 83% ממנה מנותקת מהרשת, היא חדשה עבור פרויקט לון, אם כי ניסיון דומה לזה נעשה בהצלחה בפרו שסבלה מהצפות כתוצאה מהופעת גשם קיצונית. תשתית הבלונים בפרו הצליחה ליצור קשר עם חברות טלפוניה וספקיות אינטרנט מקומיות ולייצר עבור עשרות אלפים יכולת חיבור לאינטרנט בשטח שגודלו מוערך כגודלה של שוויץ. בפרויקט הנוכחי מתכננת גוגל להחזיר את הרשת גם עבור פורטו ריקו וגם לאיי הבתולה הסמוכים.