מתקפת סייבר: "צפון קוריאה גנבה תוכנית הקרב נגדה"

חבר פרלמנט בדרום קוריאה טוען כי האקרים שפעלו בשירות האויבת מצפון חדרו למחשבי משרד ההגנה בסיאול וגנבו מידע מודיעיני רגיש שכלל תוכניות חירום למקרה של מלחמה וכן תכנון מפורט להתנקשות בקים ג'ונג און

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

בדרום קוריאה דיווחו היום (ג') כי פצחנים (האקרים) מצפון קוריאה גנבו מהם מידע מודיעיני רב. בין היתר, הצפון קוריאנים שמו את ידיהם על תוכנית שהוכנה בדרום להתנקש בקים ג'ונג און ובכירים נוספים במדינה.

בין המסמכים החסויים שנגנבו נכללות גם תוכניות החירום של דרום קוריאה לעת מלחמה עם הצפון. התוכניות הוכנו בשיתוף-פעולה בין וושינגטון וסיאול והן כוללות דיווחים על היערכות הכוחות המיוחדים של הדרום, מידע על תחנות כוח מרכזיות ומתקנים צבאיים. במשרד ההגנה הדרום קוריאני סירבו להגיב לפרסומים בכלי התקשורת השונים.

חבר הפרלנט בדרום, רי צ'ול הי, אמר כי כ-235 ג'יגה-בייט של מסמכים צבאיים נגנבו ממרכז המידע של משרד הביטחון, וכי 80% מהם - עדיין לא זוהו. על פי הדיווחים, הפצחנים פרצו למחשבים בספטמבר אשתקד. בחודש מאי האחרון דיווחה דרום קוריאה שכמות גדולה של נתונים נגנבו ביוזמתה של קוריאה הצפונית. אז פיונגיאנג הכחישה את הטענה.

שירות החדשות Yonhap מדרום קוריאה דיווח שסיאול נחשפה למתקפת סייבר מספר פעמים במהלך השנים האחרונות, רבים מהמתקפות כוונו לאתרי אינטרנט של מוסדות ממשלתיים. בסיאול מאמינים שמקורן של רוב התקיפות בשכנתם מצפון.

הבוקר דווח כי הנהגת צפון קוריאה הודיעה לבכירים בממשל הרוסי כי יש לה טיל בליסטי עם טווח של 3,000 ק"מ שבעזרת מספר שיפורים יוכל אף להגיע לשטח ארצות-הברית. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה את אנטון מורוזוב - חבר בית הנבחרים הרוסי שביקר בפיונגיאנג השבוע. על פי הדיווח - צפון קוריאה שואפת להגדיל את טווח הטילים הבליסטיים שלה ל -9,000 ק"מ.