עליות בסיום בוול סטריט: וול מארט ברכישה עצמית של מניות

בלאקרוק ודלתא איירליינס ידווחו מחר על דוחות הרבעון השלישי; הבנקים ידווחו ביומיים שאחרי ■ נשיא קטלוניה נאם היום - וביקש להיכנס למו"מ עם ממשלת ספרד על הכרזת עצמאות ■ היום לא יפורסמו נתוני מאקרו

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בעליות שערים מתונות וזאת בהמתנה לפתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי שצפויה להתחיל מאוחר יותר השבוע. היום לא פורסמו נתוני מאקרו. אתמול וול סטריט סגרה בירידות וקטעה רצף עליות של 9 ימים.

 

באירופה המסחר התנהל היום במגמה מעורבת ובאסיה נרשמו היום עליות שערים. בורסת ספרד ירדה לקראת נאום של נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון (Carles Puigdemont), לאחר משאל העם שהראה רוב מוחלט לעצמאות קטלונית מספרד. פוג'דמון ביקש להמתין עם הכרזת העצמאות של המחוז וקרא למו"מ עם ממשלת ספרד על המהלך.

אמנם בשבועות הקרובים יהיו אלה הדוחות הכספיים שיקבעו את הטון במסחר אך אסור לשכוח את תנאי המאקרו שמטלטלים את הבורסות האמריקאיות. לפני 10 ימים החל הפדרל ריזרב למממש את תיק האג"ח שלו, נתון שלוחץ את שוק האג"ח לעליית תשואות. במקביל הכריז טראמפ על פרטי התוכנית הכלכלית שלו שהיא מרשימה למדיי אך נראה שהוא יתקשה להעביר אותה בקונגרס וזאת בעיקר בשל העובדה כי איבד הרבה מהמוניטין שלו בקרבות הציוצים עם חצי עולם ולכן למעשה המסחר מתנהל בעיקר בחוסר וודאות ולכן השווקים אינם פורצים קדימה או נסוגים באגרסיוויות.

בשבוע שעבר היה זה וורן באפט שאמר כי החליט לעצור מימושי מניות לאור העובדה כי התוכנית הכלכלית של טראמפ תגביר את רווחיות החברות שישלמו דיבידנדים גבוהים ובהחלט זו המגמה של המשקיעים הגדולים בארה"ב.

הנפט עלה היום בשיעורים חדים של 2.5%. הסיבה המרכזית לעליות החדות במחירי הנפט היא פנייה של מדינות אופ"ק ליצרניות פצלי השמן בבקשה לחבור לאופק ולצמצם את היקף ההפקה שלהם כדי לתמוך במחירים גבוהים יותר של הזהב השחור.

מחר (ד') החברות בלאקרוק  ודלתא איירליינס  יפתחו את עונת הדוחות לרבעון השלישי. ביום חמישי ידווחו הבנקים JP מורגן  וסיטי , ויום למחרת ידווחו בנק אוף אמריקה  ו-וולס פארגו .

מניית פרוקטר אנד גמבל , בלטה על רקע שינויי בדירקטוריון החברה שהיו אמורים להתבצע היום, שינויים שנמנעו בסופו של דבר.

מניית דיסני  ריכזה עניין לאחר שענקית המדיה שיחררה טריילר לסרט השני בסדרת מלחמת הכוכבים החדשה שתצא לאקרנים ב-15 בדצמבר - "Star Wars: The Last Jedi" ("מלחמת הכוכבים - הג'דיי האחרון").

פייזר  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי היא מעוניינת לפצל את החטיבה הקמעונאית מעסקי הליבה שלה.

וול-מארט סטורס  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על רכישה עצמית של מניות בהיקף כספי כולל של 20 מיליארד דולר תוך שהיא מאשררת את תחזיות הרווח המוקדמות שלה.