רדקום תספק פתרונות NFV ללקוח גדול, כנראה ורייזון

הערכות: ההזמנה הראשונית תהיה כ-10 מיליון דולר, וההכנסות בהמשך עשויות להפוך את הההסכם למכניס יותר מזה שנחתם עם AT&T

לפני קרוב לשנתיים הודיעה רדקום  על חוזה גדול במיוחד עם AT&T, וההערכות היו אז שהחוזה הזה יוביל לחוזים נוספים עם ספקיות תקשורת גדולות. אתמול (א') הגיע חוזה נוסף: רדקום דיווחה על הסכם NFV חדש להטמעת הפתרון שלה אצל "ספק תקשורת עולמי מוביל". רדקום לא ציינה מיהו הלקוח, אך בבנק ההשקעות וויליאם בלייר העריכו שמדובר בחברת Verizon.

רדקום מספקת פתרונות לניטור ובחינת תעבורה ברשתות תקשורת. לפני כמה שנים עברה מייצור של "קופסאות" - חומרה כציוד תקשורת - לעולם התוכנה, הרווחי יותר. בין היתר היא נכנסה לתחום ה-network functions virtualization (NFV) בכל הקשור להבטחת השירות ברשת ולניטורה. פתרון זה של רדקום - MaveriQ המבוסס-ענן, הוטמע ב-AT&T ועכשיו כאמור אצל ספק נוסף, ככל הנראה ורייזון . לדברי רדקום, ההסכם החדש נותן לספק התקשורת פתרון ניטור לתחום ברשת הווירטואלית שלו, ומהווה מסגרת להזמנות נוספות בהמשך.

צפי להזמנות נוספות ב-2018

"MaveriQ הוא פתרון מבוסס ענן מתקדם ביותר להבטחת השירות, המשרת את הצרכים של ספקי התקשורת במעבר שלהם לסביבת NFV", מסר ירון רבקאי, מנכ"ל רדקום. "פתרון זה, יחד עם המומחיות שלנו בסביבת ה-NFV, הם הערך המוסף שאנו מספקים ללקוחות שלנו, בתקופה שבה ספקי התקשורת מקדמים וירטואליזציה של הרשתות שלהם".

החוזה עם AT&T היה בהיקף של 18 מיליון דולר לשנה. בחוזה הנוכחי רדקום לא מסרה מהו ההיקף הכספי, אך להערכת כלכלני וויליאם בלייר, ההזמנה הראשונית עשויה להיות כ-10 מיליון דולר וההכנסות ממנו עשויות לגדול בהמשך - ייתכן שאף ליותר מההכנסות שמקבלת רדקום מ-AT&T. בוויליאם בלייר העריכו שרדקום צפויה לחתום ב-2018 על חוזים נוספים בתחום ה-NFV. בעקבות ההודעה על החוזה, עלתה אתמול מניית רדקום ב-1.4% למחיר של כ-21.9 דולר, שקרוב לשיא של 17 שנים. החברה נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 257 מיליון דולר.

רדקום תפרסם את דוחות הרבעון השלישי ב-6 בנובמבר. במחצית הראשונה של 2017 הכנסות החברה צמחו ב-23.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2016 והגיעו לכ-17 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) החברה עברה להפסד נקי של 540 אלף דולר לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר במחצית המקבילה, אך בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים רדקום הייתה רווחית במחצית, עם רווח נקי Non-GAAP של 700 אלף דולר. 

מניית רדקום
 מניית רדקום