נעילה חיובית בוול סטריט; ג'נרל אלקטריק בשפל של 4 שנים

מאקרו: הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפד ■ דוחות הרבעון השלישי: בלאקרוק ודלתא איירליינס ■ מניית דלתא עלתה לאחר שהכתה את התחזיות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות היום (ד'), לאחר פרסום פרוטוקולי הפדרל ריזרב שרמזו על המדיניות המוניטרית בתקופה הקרובה. גם עונת הדוחות שהחלה היום הייתה במוקד. אתמול וול סטריט סגרה בעליות. 

 

ב-21:00 (שעון ישראל) פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפד מספטמבר, שבה הבנק המרכזי הותיר ללא שינוי את הריבית בטווח שבין 1%-1.25%. למרות התחזיות אשר מתמחרות את העלאת הריבית בחודש דצמבר בוודאות של כ-90%, הפרוטוקולים חושפים כי וודאות זו אינה נכונה - ורחוק מכך.

על פי הפרוטוקולים, עולה הטענה כי יש לדחות את העלאת הריבית בהתחשב באינפלציה הנמוכה, והמטרה היא להשיב את יעד 2 האחוזים, כאשר יש המאמינים כי זה יקרה מוקדם מהצפוי. הפד אמור החודש להתחיל בצמצום המאזן האימתני של 4.5 טריליון דולר.

המדדים בארה"ב זינקו בחדות מתחילת השנה בהשראת "ראלי טראמפ". הדאו זינק עד כה ב-16%, ה-S&P500 טיפס ב-14% והנאסד"ק קפץ ב-22%. באירופה ובאסיה מגמה מעורבת היום.

היום ינאמו 3 בכירי הבנק המרכזי: יו"ר הפד של שיקאגו, צ'ארלס אוונס, נאם ב-14:15 שעון ישראל, נשיא הפד של סן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, ישא דברים לפנות בוקר שעוננו, ונשיא שלוחת הפד באטלנטה, פראל בוסטיק, גם כן ינאם בשעות לפנות הבוקר לפי שעון ישראל.

היום החלה בארה"ב עונת הדוחות לרבעון השלישי, כשהחברות בלאקרוק  ודלתא איירליינס  פרסמו כבר את התוצאות, ודלתא בעלייה לאחר שהכתה את התחזיות. ביום חמישי ידווחו הבנקים JP מורגן  וסיטי , ויום למחרת ידווחו בנק אוף אמריקה  ו-וולס פארגו .

לארי פינק, המנכ"ל של חברת בלאקרוק, אמר היום עם פרסום הדוחות כי "הפחד הגדול ביותר שלי עבור השוק הוא טעות בהחלטות מצד הפדרל ריזרב".

מניית ג'נרל אלקטריק  ריכזה עניין שלילי, ונפלה לשפל של 4 שנים.  גי'ם קריימר, המנחה הידוע של התוכנית הכלכלית "MAD MONEY" ב-CNBC, אמר כי לאור הדיווחים האחרונים והלא מעודדים, הוא מרגיש "מטופש" לרכוש מניות של החברה.

חברת עליבאבא   תשקיע 15 מיליארד דולר בהקמת 8 מרכזי פיתוח ברחבי העולם שיתמקדו בתחומי הבינה המלאכותית, מחשוב קוואנטים ופינטק.

מיקרון טכנולוג'י ירדה היום לאחר שאמש דיווחה על הפצת מיליארד מניות חדשות לשוק.