גוגל תשקיע מיליארד דולר בהכשרת עובדים לאינטרנט

החברה הודיעה כי בכוונתה להעביר את הכסף בחמש השנים הקרובות לארגונים ללא מטרת רווח שיכשירו עובדים לשוק העבודה המודרני

סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס

גוגל הודיעה היום כי בכוונתה להשקיע מיליארד דולר בהכשרת עובדים לשוק העבודה המודרני. מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, אמר היום (ו') שההשקעה שתתפרס כאמור על פני 5 השנים הקרובות תועבר לארגונים ללא מטרת רווח שיכשירו עובדים, בעיקר מהתעשיות שאינן מוטות טכנולוגיה, לעולם המודרני.

מהודעת גוגל עולה שההשקעה לא תעודד הסבה מקצועית אלא שימוש בכלים טכנולוגיים שיקלו על אנשים לחפש עבודה ואף למצוא אחת שתואמת את כישוריהם. מדובר למעשה בהבנה של גוגל שחלק ניכר משוק העבודה אינו עושה שימוש מושכל בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותו ובכך הכלכלה המודרנית מפספסת עובדים רבים שיכולים לתרום לכלכלה הרבה יותר מכפי שהם תורמים היום.

נכון להיום מפעילה גוגל באמצעות ארגונים ללא מטרת רווח, אתרי אינטרנט שמחברים בין עובדים כמו מורים ועסקים מקומיים ללקוחות הקרובים למקומות העסקים שלהם, אך באמצעות הכשרה מתאימה יוכלו העסקים המקומיים למכור את מרכולתם גם מעבר לערים בהם הם ממוקמים והטכנולוגיה מאפשרת זאת היום, אולם לטענת גוגל, חוסר בידע והכשרה בשימוש בכלים הטכנולוגיים גורמים לעסקים הללו לאבד לקוחות פוטנציאלים רק בשל חשש משימוש בכלים הטכנולוגיים שעומדים היום לרשות הכל.

"אנחנו מבינים שיש הרבה חוסר וודאות ודאגה באשר להתרחבות של הטכנולוגיה לכל תחומי החיים ואנחנו עוד יודעים שהטכנולוגיה תהיה המנוע של הכלכלה האמריקאית בשנים הקרובות" כתב פיצ'אי בבלוג שלו.