מחאת הנכים: הבוקר שיבושי תנועה בכביש החוף בשעות השיא

חלק מארגוני הנכים ימשיכו היום בצעדי המחאה בדרישה להעלות את קצבאות הנכות ■ ישבשו את התנועה בכביש החוף לכיוון דרום, ממחלף נתניה ולאורך כ-4 קילומטרים החל ב-7:45 ■ בהפגנה צפויים להשתתף לראשונה גם נכי צה"ל

חלק מארגוני הנכים ימשיכו היום (א') בבוקר בצעדי המחאה בדרישה להעלות את קצבאות הנכות עוד מעבר למתווה שהוסכם עם הממשלה, וישבשו את התנועה בכביש החוף לכיוון דרום, ממחלף נתניה ולאורך כארבעה קילומטרים. החסימה צפויה להתחיל ב-7:45. בהפגנה צפויים להשתתף לראשונה גם נכי צה"ל.

בחודש שעבר הגיעו נציגי הממשלה להסכמה עם הנכים על מתווה חדש להעלאת קצבאות הנכים. על פי ההסכם תוגדל קצבת הנכות לכ-4,000 שקל. קבוצת "היחידה החוסמת" של הנכים, המורכבת מכמה מהארגונים, הודיעה כי אינה מרוצה מההבנות שאליהם הגיעו הצדדים ולכן היא ממשיכה במאבקה להעלאת הקצבאות.

בשבוע שעבר נעצרו פעילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" במחלף חולות בנתיבי איילון באזור יבנה, בתום יום של חסימות כבישים. בנוסף לכך טענו הפעילים כי אחת המשתתפות בחסימה נפצעה בעימותים עם השוטרים ופונתה לבית החולים וולפסון בחולון ושלושה כלי רכב שבהם נעשה שימוש במקום נגררו בידי המשטרה.

עוד קודם לכן הפגינו חברי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" סמוך לביתו של יושב ראש הקואליציה דוד ביטן. "תספר לכולם שתפרת חליפה על חשבון הנכים, אל תהיה פחדן, נבוא לכאן כל הזמן עד שלא תרד, תתעמת ותגיד את האמת בפנים - אתה מתעלל בנכים", קראו המפגינים.

בשבוע שעבר התקיים בגדרה אירוע שהוגדר כ"מפגן תמיכה" של התושבים המקומיים בנכים. שימי לוז, מארגן המפגן, מסר: "היום זה הם, מחר זה אנחנו". אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", מסר: "אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית בה הממשלה תעשה הכול כדי לצמצם את הישגי ההסכם והתמיכה הציבורית חשובה ביותר".